وقتی فرمانده پایگاه هوایی «نوژه» آرزوی رفیق شهیدش را برآورده می‌کند

فرمانده پایگاه هوایی شهید «نوژه» با حضور در کلاس درس فرزند رفیق شهیدش «موسی‌الرضا پوررحمتی» که آرزو داشت با لباس خلبانی به دنبال پسرش از مدرسه برود تا فرزندش به اینکه پدرش حافظ امنیت کشور است افتخار کند، جامعه عمل پوشاند.
کد خبر: ۵۹۲۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸ - 30May 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، آرزو داشت وقتی پسرش کلاس اول بود با لباس خلبانی به دنبالش برود تا به اینکه پدرش خلبان و حافظ امنیت کشور است افتخار کند. آری این آرزوی خلبان شهید «موسی‌الرضا پوررحمتی» است. شهیدی که وقتی فرزندش ۲۲ ماهه بوده به فیض شهادت نائل می‌آید.

وقتی فرمانده پایگاه هوایی «نوژه» آرزوی رفیق شهیدش را برآورده می‌کند

حال امروز امیر «پرویز مرادبکی» فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه به نیابت از رفیق شهیدش با حضور در کلاس درس فرزند این شهید که امروز ۲۰ ساله و دانشجوی سال دوم رشته هوشبری است آرزویش را برآورده می‌کند.

لحظات ماندگاری است به همراه امیر مرادبکی پشت درب کلاس محمدحسین ایستاده‌‌ایم با همه عکاسان و خبرنگاران وارد کلاسش می‌شویم. فرزند شهید و هم‌کلاسی‌هایش از حضور ما شگفت زده می‌شوند.

اشک در چشمان همگان جاری شده، امیر مرادبکی دستش را بر شانه فرزند شهید می‌گذارد و با بعض خطاب به دانشجویان می‌گوید اگر امروز در امنیت هستید به دلیل وجود و فداکاری امثال شهید پوررحمتی است.

وقتی فرمانده پایگاه هوایی «نوژه» آرزوی رفیق شهیدش را برآورده می‌کند

وی می‌گوید: امروز دشمنان بسیار به کشور هجمه وارد می‌کنند، اگر ما پشت کشورمان نباشیم و استقامت نکنیم هیچ کس دلش برای کشورنمی‌سوزد. ما بخاطر جنازه یک دختر در عراق ۱۲ شهید دادیم ایرانی غیرتمند به ناموس و شرف است. در سوریه بودم و دیدم چه اتفاقاتی افتاده، هشت سال در مقابل کل دنیا جنگیدیم و امروز در شرایط اقتدار هستیم.

امیر مرادبکی می‌افزاید: امید ما به شماست ما می‌جنگیم و ققط از شما می‌خواهیم که پشت این کشور باشید، درس بخوانید. تفکر، تدبر و تلاش داشته باشید و مراقب هجمه و توطئه‌ها باشید تا دشمنان سوء استفاده نکنند.

وقتی فرمانده پایگاه هوایی «نوژه» آرزوی رفیق شهیدش را برآورده می‌کند

رفیق خلبان شهید پوررحمتی می‌گوید: اگر دشمن احساس می‌کرد ما ضعیف هستیم حمله می‌کرد، ما هر روز داریم پرواز می‌کنیم و برای مقابله با دشمن آماده هستیم. خط قرمز ما امنیت است و از این خط قرمز عبور نمی‌کنیم تا شما کشور را بسازید، مشکلات هم داریم. ولی امیدواریم و ما باید بجنگیم و شما باید کشور را بسازید تا به قدرت برسد.

امیر مرادبکی از اینکه شهید پوررحمتی دوست داشت فرزندش هم پرواز را یاد بگیرد گفت، از اینکه لحظه لحظه بودنش با شهید خاطره است و از تعهد و پایبند بودن به وطن شهید تا آخرین لحظات زندگی‌اش گفت.

وقتی فرمانده پایگاه هوایی «نوژه» آرزوی رفیق شهیدش را برآورده می‌کند

فرمانده پایگاه شکاری شهید نوژه از ویژگی‌های منحصر به فرد نیروی هوایی همچون دارا بودن سرعت عمل بالا گفت. به قدرت نیروی هوایی در عملیات بیت‌المقدس اشاره کرد از اینکه امروز با امکانات داخلی خلبان شکاری آموزش می‌دهند گفت.

وی به دومین کنگره هشت هزار شهید استان همدان اشاره کرد و آن را بسیار موثر در ترویج فرهنگ شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدایی همچون پوررحمتی دانست.

محمدحسین از عمو پرویز تشکر می‌کند، لحظات آخر دیدار است. امیر مرادبکی به همراه همکلاسی‌های محمد حسین عکس یادگاری می‌گیرد، گویا شهید هم در کنار آنان حضور دارد دیگر آرزویش برآورده شده و فرزندش به اینکه پدرش را در راه امنیت کشور از دست داده به خود می‌بالد.

«موسی الرضا پوررحمتی» خلبان زبده و فداکار نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یکم مهر سال ۱۳۵۱، در شهرستان بیجار در خانواده‌ای مذهبی متولد شد، دوران تحصیلی خود را در سال ۱۳۷۱ در بیجار به اتمام رساند.

وقتی فرمانده پایگاه هوایی «نوژه» آرزوی رفیق شهیدش را برآورده می‌کند

با عشق به خلبانی وارد دوره مقدماتی آموزش خلبانی در دانشگاه هوایی شهید ستاری تهران شد و پس از ۴ سال آموزش، برای گذراندن دوره کامل به پادگان هوانیروز اصفهان منتقل شد و پس از ۳ سال با پایان دوره‌های آموزشی در سال ۱۳۷۹ به عنوان خلبان جنگنده به استخدام ارتش درآمد و پس از آن به همراه چند تن از دوستان خود به پایگاه هوایی شهید نوژه همدان منتقل شد.

این خلبان دلاور و تیزپرواز در تاریخ هفتم آبان ماه سال ۱۳۸۲ طی انجام ماموریت به عنوان خلبان در روستای «زرین‌آباد ایجرود» استان زنجان با سوخت پُر دچار سانحه شد.

وقتی فرمانده پایگاه هوایی «نوژه» آرزوی رفیق شهیدش را برآورده می‌کند

در حالی که می‌توانست جان خود را نجات دهد، اما با وجدان کاری و با اقدامی شجاعانه برای جلوگیری از سقوط هواپیما در منطقه پرجمعیت و وقوع فاجعه‌ای بزرگ تمام تلاش خود را به کار برد و هواپیما را از یک منطقه پرجمعیت به منطقه‌ای خالی از سکنه هدایت کرد تا به مردم منطقه هیچ صدمه‌ای وارد نشود و از تلفات انسانی جلوگیری کند که با این اقدام و رشادت مثال زدنی در حالی که جان مردم منطقه را نجات داد، جان خود را فدای مردم کرد و به فیض عظیم شهات نائل آمد و به درخواست مادرش در گلزار شهدای پایین زنجان به خاک سپرده شد.

گزارش از مینو جعفری ممتاز

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها