فتح خرمشهر، فتح خون/ یادداشت

هر موشک ایران، فتح خرمشهری دیگر

هر آزمایش موفق موشکی و هر دستاورد نظامی یک فتح بزرگ و پیروزی عظیم برای ملتی است که روزی با دست خالی در برابر دشمن جنگید و امروز دست‌های پر او اجازه تجاوزی را به بیگانگان نمی‌دهد.
کد خبر: ۵۹۳۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۰ - 31May 2023

هر موشک ایران یک فتح خرمشهرگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس - سیده فاطمه سادات کیایی؛ چهارشنبه هفته گذشته به مناسبت سوم خرداد وزیر دفاع و پشتیبانی از نسل جدید موشک بالستیک برد بلند رونمایی کرد.

روز حماسه‌سازی، چون سالگرد فتح خرمشهر بهترین مناسبت برای معرفی یکی از دستاورد‌های نظامی ایران در حوزه موشکی و یادآور پیشرفت‌هایی بود که ما را از یک خریدار سلاح‌های نظامی در سابق، به یکی از سازندگان ادوات نظامی امروز تبدیل کرده است.

این دستاورد‌ها بیش از نمایش قدرت نظامی، مانور اقتدار و اراده و عزم جوانان این مرز و بوم است که با اتکا به دانش خود توانسته‌اند پیشرفت فناوری و علمی را در عرصه نظامی به ارمغان آوردند و این مهم جز با تلاش و ایمان امکان‌پذیر نیست.

اینکه در زمان دفاع مقدس حتی سیم خاردار که از ساده‌ترین تجهیزات نظامی است را به ما نمی‌دادند را بار‌ها فرماندهان نظامی در صحبت‌های خود به آن اشاره کرده‌اند. واقعیتی که تنها حاضران در صحنه نبرد و فرماندهان وقت دوران دفاع مقدس به خوبی آن را درک کرده و کمبود‌ها را به چشم خود دیده و لمس کرده بودند. با این وجود اما دشوارترین کار‌ها به واسطه اراده‌ها رقم خورد. عملیات بیت المقدس در ناباورانه‌ترین حالت و تنها با قدرت ایمان و عزم رزمنده‌ها و توکلی که به خدا داشتند به وقوع پیوست و خرمشهر پس از ماه‌ها اشغال از چنگال دشمن بازپس گرفته شد و این مقدمه‌ای بر فتوحات بعدی و پا گرفتن یک باور قوی در نهان مردم ایران شد که هر ناممکنی را می‌توان ممکن کرد.

فتح خرمشهر آنقدر برای دشمن دور از ذهن بود که صدام گفته بود در صورت گرفتن خرمشهر کلید بصره را به ایران می‌دهد! این غرور از سر برتری نظامی علاوه بر شکست صدام در جنگ نمایانگر توهم پوشالی سران کفر بود که در مقابل سلاح ایمان حتی بزرگترین قدرت‌های نظامی نیز سر فرود می‌آورد.

در همان دوران که عملا ایران در بحث توان موشکی حرفی برای گفتن نداشت به واسطه تلاش چند رزمنده دلباخته به اسلام و وطن، موشک‌های ساده‌ای ساخته و در میدان جنگ به کار گرفته شد. اولین بار وقتی موشک اسکاد بی مورخ ۲۱ اسفند سال ۱۳۶۳ از ایران به سمت عراق شلیک شد و در روز‌های حملات متعدد عراق به شهر‌های کشور تا نزدیک به دو ماه ۱۰ موشک شلیک شد.

شهید حسن طهرانی مقدم پدر موشکی ایران و همراهانش اولین قدم‌های قدرت موشکی را در شرایطی برداشته بودند که دانش علمی و عملی‌ای برای ساخت موشک نداشتند و همه این‌ها از تنها دانسته‌هایی بود که در کنار تعدادی نیروی متخصص موشکی لبیایی و آنچه در سوریه آموزش دیده بودند یاد گرفتند. جوان‌های موشکی از آن سال‌ها تا به امروز مو سپید کردند و قدم‌های اولیه را در مسیر سخت موشکی برداشتند تا امروز ایران با غرش موشک‌هایی از جمله خرمشهر ۴ در آسمان دنیا بدرخشد، موشکی که به گفته سازندگانش هنگام شلیک یک فروند موشک خرمشهر به منطقه هدف، تعداد ۸۰ هدف مورد اصابت قرار می‌گیرد و اگر ۱۰۰ فروند موشک به سوی سرزمین دشمن شلیک شود، این موشک‌ها به ۸ هزار راکت تبدیل شده و به اهداف اصابت می‌کنند.

موشک‌های ایرانی نماد صرف فعل خواستن بودند که امروز به خرمشهر ۴ رسیدند. هر آزمایش موفق موشکی و هر دستاورد نظامی یک فتح بزرگ و پیروزی عظیم برای ملتی است که روزی با دست خالی در برابر دشمن جنگید و امروز دست‌های پر او اجازه هیچ تجاوزی را به بیگانگان نمی‌دهد.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار