رئیس قوه قضائیه:

دست دشمن در ناهنجاری‌های اخیر مشهود است/ تحقق شعار سال مانع مشکلات فرهنگی و اجتماعی می‌شود

حجت‌الاسلام اژه‌ای با بیان اینکه دست دشمن در ناهنجاری‌های اخیر مشهود است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره تاثیر اقتصاد در فرهنگ و مسائل اجتماعی هشدار داده بودند لذا تحقق شعار سال مانع مشکلات فرهنگی و اجتماعی می‌شود که باید دنبال شود.
کد خبر: ۵۹۳۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷ - 30May 2023

دست دشمن در ناهنجاری‌های اخیر مشهود است/ تحقق شعار سال مانع مشکلات فرهنگی و اجتماعی می‌شودبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، مراسم گرامی‌داشت یاد و خاطره «حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی» سید آزادگان، عصر امروز با حضور حجت‌الاسلام «غلامحسین محسنی اژه‌ای» رئیس قوه قضائیه در حوزه هنری برگزار شد.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای به تشریح مجاهدت‌های سید اسرا پرداخت و اظهار داشت: ایشان در طول مدت اسارت با پیام‌هایی که منتقل می‌کردند همواره به مبارزین و کسانی که حتی در جبهه‌های نبرد حضور داشتند روحیه می‌دادند که بسیار ارزشمند بود.

وی به اسارت ۱۰ ساله مرحوم ابوترابی اشاره کرد و افزود: شهید ابوترابی حدود ۱۰ سال در اسارت بود که با تحمل همه فشار‌ها به هدایت، روحیه بخشیدن، ساختن دیگران همت گماشتند و در این مسیر دشمن شکست خورد و به هدف نرسید.

رئیس قوه قضاییه گفت: شهید ابوترابی از شدت فشار‌ها جسمی نحیف پیدا کرده بود و آثار شکنجه در ایشان مشخص بود و مردم قدردان این عالم بودند و استقبال باشکوه از ایشان کردند.

حجت‌الاسلام اژه‌ای به فعالیت‌های ابوترابی پرداخت و عنوان کرد: شهید ابوترابی به محضی که آزاد شدند به فکر اسرا، خانواده‌هایشان و محرومین بود. ایشان به‌محض ورود به خاک کشور خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدند و وقایع را گزارش دادند و مطالب را بیان کردند. مسوولین درباره شرایط اسرا از دیگران شنیده بودند، ولی باید مجاهدت‌ها را از لسان چنین شخصیتی می‌شنیدند.

وی به ویژگی‌های سید اسرا اشاره کرد و با بیان اینکه ایشان نگاه عاقلانه و خردمندانه داشتند، ادامه داد: شهید حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی وارد انتخابات و مجلس شد و با علم، حکمت، تدبیر و سوابق مبارزاتی که در اردوگاه‌های تکریتی به‌دست آورده بودند با توشه تقوا، علم و مجاهدت فعالیت کردند و به‌بهترین وجهه از اصول انقلاب، اصول امام (ره) و اصول و آرمان‌های رهبر معظم انقلاب و توجه به محرومان و مستضعفان و خانواده شهدا، ایثارگران و آزادگان وارد شد و در کنار نمایندگی مجلس هیچ‌گاه از کمک به مردم و مستضعفان غافل نشد.

رئیس قوه قضائیه با طرح این پرسش که ما در مقابل این مجاهدت‌ها، شجاعت‌ها، شکنجه‌ها و خانواده شهدا چه وظیفه‌ای داریم و چگونه باید صیانت کنیم، تاکید کرد: اگر هنجار‌های اجتماعی تبدیل به ناهنجار شوند ابتدا ما کارگزاران مسؤولین هستیم. اگر کشور از جهات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی وابسته شود، همه مسؤل هستیم.

اژه‌ای خاطرنشان کرد: وحدت، انسجام، افزایش علم و ثروت، همبستگی و دفاع همه‌جانبه از ارزش‌های اسلام ناب، نظام و رسیدگی به محرومان که صاحبان اصلی کشور می‌باشند مورد تاکید و توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی با تاکید براینکه مسئله اول کشور اقتصاد امروز معیشت است، گفت: رهبر معظم انقلاب سال ۱۳۹۹ در جلسه‌ی فرمودند "به مسئله اقتصاد اهمیت بدهید که اگر رسیدگی نکنید ممکن است در مسائل فرهنگی، اجتماعی و امنیتی اثرگذار باشد"؛ ایشان شعار سال را مهارتورم و رشد تولید نام‌گذاشتند چراکه کلید رفع تورم تولید، اشتغال، امنیت سرمایه‌گذاری و حمایت از فعالان و سرمایه‌گذاران است که اگر امنیت وجود نداشته باشند ممکن است مهارتورم سخت شود.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: به‌همت آزادگان دوران دفاع مقدس و کمک خداوند همه توان و ظرفیت‌هایمان را به کار می‌گیریم تا با خرد جمعی و عقلانیت دین‌مان را به شهدا، اسلام و خداوند ادا کنیم.

حجت‌الاسلام اژه‌ای گفت: این روز‌ها شاهد برخی ناهنجاری‌ها هستیم که موجب مطالبه‌های به‌حقی از سوی مردم نسبت به دولت، قوه قضائیه و مجلس شده است که ما را به احساس مسوولیت بیشتر وادار می‌دارد تا کار بیشتر انجام دهیم، اما ما باید دست به دست هم دهیم و بهترین راه و کم‌هزینه‌ترین راه را انجام دهیم، چون در این ناهنجاری‌ها دست دشمن مشهود است.

وی ادامه داد: دشمن قصد ضربه زدن دارد لذا باید این جریان‌های سازمان یافته شناسایی و به قوه قضائیه معرفی شوند. آن‌ها امروز وارد شده‌اند و با لطائف‌الحیل و استفاده از بمب‌باران اطلاعات قصد دارند دوقطبی ایجاد کنند تا همه افراد روبه‌روی هم قرار گیرند.

رئیس قوه قضائیه با تاکید براینکه باید صف دشمن را از غیر دشمن جدا بدانیم، گفت: این مسئله نیازمند صبر و حوصله است؛ پس از جداسازی این صف‌ها باید اتمام حجت صورت گیرد سپس کار فرهنگی و تبلیغاتی لازم است و با کار‌های فرهنگی و ایجابی برخورد کنیم.

اژه‌ای به اتفاقات نیمه دوم سال گذشته پرداخت و با تاکید براینکه دشمن طراحی تجزیه و براندازی کرده بود، گفت: دشمن نهایت تلاش و حمایت خود را کرد تا در کشور آشوب ایجاد شود که خوشبختانه هدف دشمن شکست خورد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار