در همایش ملی ۱۵ خرداد مطرح شد؛

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای: قوه قضائیه برای رفع مشکلات معیشتی مردم در کنار دولت است/ با فرهنگ ۱۵ خرداد بر جنگ ترکیبی دشمن غلبه می‌کنیم

رئیس قوه قضائیه گفت: امروز دشمنان قسم خورده نظام، جنگ ترکیبی علیه مردم ایران بر پا کردند که قطعا با تکیه بر فرهنگ قیام ۱۵ خرداد این توطئه نیز خنثی می‌شود و برآن غلبه پیدا می‌کنیم.
کد خبر: ۵۹۳۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷ - 02June 2023

قوه قضائیه برای رفع مشکلات معیشتی مردم در کنار دولت استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «غلامحسین محسنی اژه‌ای» رئیس قوه قضائیه در همایش ملی ۱۵ خرداد که در مصلی صاحب‌الزمان (عج) ورامین و در آستانه شصتمین سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ مردم دشت ورامین برگزار شد، اظهار داشت: مردم دشت ورامین با قیام خونین خود، دین خدا رسول اسلام و ائمه اطهار (ع) را یاری رساندند و امروز نیز فرزندان آن مردان بزرگ، از امامین انقلاب و ولایت فقیه دفاع و حراست خواهند کرد.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای افزود: همه روز‌های و ایام متعلق به خدا است، ولی برخی از ایام از جمله ۱۵ خرداد، یوم الله است که به برکت آن خداوند متعال به همه انسان‌ها و زمین و آسمان برکات ویژه عنایت می‌کند.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: در طول تاریخ، سال‌های مختلف و ایام معاصر، قیام‌ها و نهضت‌های مختلفی در ایران شکل گرفت که هیچ یک به نتیجه مطلوب قیام کنندگان منجر نشد، ولی قیام امام راحل، چون بر مبنای دین و اسلام ناب محمدی (ص) و رهبری مرجع تقلید مردم آغاز شد، قیامی که متکی بر مردم و از متن جامعه جوشش گرفت، به پیروزی بزرگی دست یافت که ثمره آن در ۲۲ بهمن سال ۵۷ به پیروزی انقلاب منجر شد.

وی یکی از مهمترین برکات این انقلاب را در هم پیچیده شدن طومار سلطنت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی در ایران یاد و خاطرنشان کرد: مردم ایران با نهضت خود که قیامی قرآنی، اسلامی و مردمی بود، حکومتی که قدرت خود را از حمایت مستکبران به دست آورده بود در هم شکسته و خانه عنکبوتی قدرت‌های استکباری را ویران ساختند، قیامی که سرآغاز آن در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ بود و به هدف اولیه خود در پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن سال ۵۷ دست یافت.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب و فرار کاخ نشیان و مجازات آنان به دست مردم، گام دوم انقلاب در استقرار نظامی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و اتکا به خواست و اراده مردم، جایگزین نظام ستم‌شاهی شد، نظامی که از مردم، با مردم و برای مردم است با ۲ بال جمهوریت و اسلامیت، نظام مردم سالاری دینی را بنا نهاد.

رئیس قوه قضائیه با بازخوانی وقایع پیش از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: وقتی که صهیونیست‌ها و آمریکا متوجه شدند که فقط با شکنجه، زور، استبداد و سرکوب رضاخانی نمی‌توانند کار را در ایران ادامه دهد، کار سخت را با کار‌های نرم از جمله انقلاب سفید و حیله و نیرنگ دفاع از کارگر و کشاورز عوض کرد تا شاید بتواند بر ایران تسلط بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به تصویب قانون کاپیتالاسیون، افشاگری امام راحل و فاجعه فیضیه قم اظهار داشت: زمانی که امام راحل با فرارسیدن محرم و عاشورا، دست به افشاگری ماهیت تزویر و دروغ صهیونست، آمریکا و رژیم طاغوت زد و افشای فشار رژیم ستم‌شاهی به روحانیون که در منابر سخنی از اسرائیل و امریکا و شاه به میان نیاورده و از آنان تعهد گرفتند که شاه را ضد دین معرفی نکنند، رژیم امام را دستگیر و به تهران منتقل و این اقدام جرقه قیام ۱۵ خرداد را شعله ور کرد.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای تصریح کرد: مردم متدین، باغیرت و با شرق تهران، قم و دیار ۱۵ خرداد با شنیدن خبر دستگیری امام به خیابان‌ها و میادین آمدند و شعار یا مرگ یا خمینی سردادند، شعاری که می‌دانستند ممکن است به کشته شدن، یا دستگیری و شکنجه آناان منجر شود، شعاری که شاید امروز نتوان عظمت و بزگی آن را در سیطره و خفقان دوران ستم شاهی به خوبی درک کرد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد دشت ورامین خاطرنشان کرد: تفاوت حرکت مردم ورامین، پیشوا و قرچک در ۱۵ خرداد سال ۴۲ با سایر شهر‌ها در این بود مردم این دیار، حرکت خود را از ماه محرم و عاشورا و در حالی که مشغول عزاداری بودند، آغاز کردند، آنان نگفتند بگذارید عزاداری تمام شود و بعد به سمت تهران حرکت کنیم بلکه حرکت همراه با شناخت و بصیرت آنان به هنگام و سرچشمه گرفتن از قیام خونین عاشورا و امام حسین (ع) صورت گرفت.

رئیس دستگاه قضا اضافه کرد: ویژگی دوم حرکت مردم دشت ورامین این بود که آنان در این قیام عظیم کفن بر تن کردند تا اعلام کنند که با بصیرت و غیرت دینی، با وجود فشار‌ها و جنگ روانی رژیم ستم‌شاهی حاضرند در دفاع از دین از جان خود نیز بگذرند و پای در راهی گذارند که بازگشتی در آن وجود ندارد.

وی تأکید کرد: مردم دشت ورامین با بصیرت، با دست خالی و به صورت علنی در راه اسلام مانند شهدای دشت کربلا وارد میدان شدند، مظلومانه به شهادت رسیدند، بدن آنان غریبانه و برخی در حالی که جان در بدن داشتند دفن شدند تا چراغ اسلام روشن بماند.

رئیس قوه قضائیه گفت: انقلاب اسلامی با تمام فراز و نشیب‌ها به گام دوم خود رسیده و ابتدا تمام کارگزاران و مسئولان نظام وظیفه‌ای خطیر و سنگین بر دوش دارند تا با کار و تلاش خود از ارزش‌های انقلاب، دین، خون شهدا و ایثار خانواده معظم شهدا و ایثارگران حراست کرده و جوابگوی مطالبات آنان باشند.

وی اظهار داشت: امروز دشمن با تحمیل جنگ نرم، جنگ اقتصادی، جنگ داخلی، فشار‌های سیاسی، فرهنگی و روانی، جنگی ترکیبی علیه ملت ایران تدارک دیده است، آنان تلاش دارند دین ما را با فتنه گری لکه دارد کنند و مقابله با این توطئه به هوشیاری و شناخت دشمن نیاز دارد.

رئیس دستگاه قضا افزود: موضوع عفاف و حجاب تنها یک مساله فردی و شرعی نیست، در کنار این که یک مساله مهم و مسلم شرعی است، ترک آن حرام و خلاف قانون است، دشمن با ترویج بی عفتی، بی حیایی و بی حجابی سعی دارد از ارزش‌های اسلامی قبح زدایی کند از این رو مجلس و دولت باید با اقدامات عاجل و بازدارنده، با این توطئه دشمن و این حرام مسلم برخورد کند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای تأکید کرد: قطعا به فضل خداوند متعال و با کمک کردم این توطئه دشمن را نیز خنثی خواهیم کرد، اگر امروز فرصتی به برخی از افراد داده شده تا دست و صف خود را از دشمن جدا کنند به این دلیل است که سرویس‌های اطلاعاتی به درستی ماهیت افرادی را که از اسرائیل و ضد انقلاب به صورت سازمان یافته خط میگیرند، شناسایی کرده اند و جوانان، دختر‌ها و پسر‌ها باید صف خود را از مخالفان نظام جدا کنند.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: در نیمه دوم سال گذشته دشمن تلاش داشت که با سوءاستفاده از برخی از ضعف‌ها و مشکلات، کشور را به هم ریخته و برخی در تصور خود تلاش داشتند که ایران را تجزیه کنند، آنان می‌خواستند تا با به آشوب کشیدن کشور، فشار مضاعف امنیتی به مردم و کشور وارد کنند، ولی وقتی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی صف‌ها را مشخص کردند، عده‌ای که حقشان اعدام بود، اعدام شدند و کسانی که باید به مجازات سنگین محکوم می‌شدند، به سزای عملشان رسیدند.

وی افزود: افرادی که با عنایت و توجه ویژه رهبر معظم انقلاب مورد بخشش و عفو قرار گرفتند باید بدانند که اگر بار دیگر به دلیل این رفتار به دام افتادند، با مجازات سخت مواجه می‌شوند.

این مقام مسئول با اشاره به این که دولت تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات معیشتی مردم به کار بسته اظهارداشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، مساله اول امروز کشور، توجه به اقتصاد و معیشت مردم است، این بدان معنی نیست که از سایر امور غافل شویم، ولی مساله معیشت به دلیل ان که بر روی سایر مسائل اثرگذار است از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: رئیس جمهور و دولت تمام توان خود را در داخل و خارج به کار بسته تا مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را حل کند و در این راه، قوه قضائیه نیز با تمام توان در کنار دولت است.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای یادآور شد: به رسم رفاقت ۴۰ ساله با آیت الله رئیسی و وظیفه شرعی و قانونی تمام تلاش خود را صرف حمایت از دولت برای تحقق شعار سال خواهیم کرد و دشمن اختلاف بین سران قوا را به گور می‌برد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار