در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

وزیر کشور: صنایع دفاعی کشور همواره درحال افتخارآفرینی هستند/ «سیمرغ» هواپیمای تاکتیکی و موثری برای نیروهای مسلح است+ فیلم

وحیدی گفت: «سیمرغ» در واقع هم یک هواپیمای مسافربری است و هم یک هواپیمای باربری بسیار تاکتیکی است که برای مأموریت‌های نیروهای مسلح کاربرد فراوانی دارد.
کد خبر: ۵۹۳۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷ - 01June 2023

«احمد وحیدی» وزیر کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره اولین تست پرواز موفق هواپیمای ترابری «سیمرغ» اظهار داشت: این اتفاق بسیار مهم را ولاً تبریک می‌گویم به همه صنعتگران عزیز کشورمان در صنعت هوایی، همچنین به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که کار بسیار ارزشمندی را انجام داده‌اند.

وحیدی خاطرنشان کرد: «سیمرغ» در واقع هم یک هواپیمای مسافربری است و هم یک هواپیمای باربری بسیار تاکتیکی است که برای مأموریت‌های نیروهای مسلح کاربرد فراوانی دارد.

وزیر کشور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در حوزه صنایع دفاعی مرتباً در حال افتخارآفرینی است، گفت: صنایع دفاعی ما تولیدات بسیار خوبی در سطح رده‌های اول تا پنجم جهان را دارند، ما به عنوان ایرانی با داشتن چنین رتبه‌های بالایی به این صنعت عزت‌مند افتخار می‌کنیم.

به گزارش دفاع‌پرس، «تست هواپیمای ترابری سیمرغ، ساخته‌ی متخصصان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با حضور سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و امیر سرتیپ «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با موفقیت تست پروازی خود را پشت سر گذاشت.» این خبری بود روز گذشته در بسیاری از رسانه‌های غربی بازتاب داشته است.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار