در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

وزیر کشور: توافقات خوبی برای سهولت زائران اربعین با وزیر کشور عراق داشتیم

وحیدی گفت: توافقات بسیار خوبی با عراق برای برگزاری مراسم اربعین و سهل شدن تردد زوار داشتیم.
کد خبر: ۵۹۳۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹ - 31May 2023

توافقات بسیار خوبی برای سهولت زائران اربعین با وزیر کشور عراق داشتیمبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «احمد وحیدی» وزیر کشور در حاشیه نشست خود با وزیر کشور عراق با بیان اینکه ما امروز میزبان وزیر کشور عراق در وزارت کشور هستیم، اظهار داشت: در این نشست موضوعات مختلف مورد علاقه دو کشور بحث شد. ایران و عراق در یکی از بهترین شرایط در روابط دو ملت و دو دولت هستند.

وحیدی ادامه داد: موضوعاتی از قبیل مسائل امنیتی، مقابله با حرکت‌های تروریستی، مبارزه با مواد مخدر، قاچاق سلاح و جرایم سازمان یافته مورد بحث قرار گرفت؛ از سویی مراسم اربعین در عراق توسط وزارت کشور عراق دنبال می‌شود. در همین راستا توافقات بسیار خوبی برای سهولت تردد زائران در عراق داشتیم.

وحیدی افزود: شش مرز را برای ورود به عراق در نظر گرفته شده است و عراق اعلام کرد آمادگی دارد تا مرز خسروی 24 ساعته فعال باشد. با هماهنگی های انجام شده، تردد از مرزها با گذرنامه های خاص راحت تر انجام می شود. در زمینه حمل و نقل نیز هماهنگی داشتیم تا با سهولت بیشتری تردد زائران انجام شود. آمادگی در عراق برای اربعین وجود دارد.

عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق نیز اظهار داشت: با دعوت وزیر کشور ایران به تهران آمدیم. در این سفر مهم، مسائل مشترک دو کشور را بررسی کردیم که در راس آن سفر اربعین بود.

وی گفت: ما مشکلات سال گذشته اربعین را بررسی و هماهنگ کردیم تا این مشکلات رفع شود؛ کنترل مرزهای مشترک دو کشور نیز مورد بررسی قرار گرفت. ما نیازمند تشدید نظارت‌های مرزی و تبادل اطلاعاتی برای کنترل مرزی هستیم. همچنین مبارزه با قاچاق مواد مخدر از موضوعات مورد بحث بود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار