یادداشت/ سعید شهرابی فراهانی

تکلیف منتقمان شهیدحاج قاسم سلیمانی

قضیه خونخواهی شهدای بامداد خونین ۱۳ دیماه ۱۳۹۸، نه تنها ذیل هیچکدام از پرونده‌های سیاست خارجی نمی‌گنجد بلکه فراتر از این گونه معادلات قرار دارد.
کد خبر: ۵۹۳۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۰ - 01June 2023

تکلیف منتقمان شهیدحاج قاسم سلیمانیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس - سعید شهرابی فراهانی مدیر مرکز پژوهش و مطالعات انجمن بین المللی ضدصهیونیستی؛ حاج‌قاسم همان کسی بود که به اتکای تلاش‌های او، دوستان وی که در دوران جوانی جنگ تحمیلی را حس کرد و بعداً نیز اهمیت امنیت‌سازی را با تمام وجود خود دریافته بود تا به مسئولیت اداره نیرو قدس رسید؛ در همین عبارت کوتاه خلاصه می‌شد: نباید اجازه داد جنگ دیگری بر ضد ایران شکل بگیرد.

کارنامه حاج‌قاسم نشان می‌دهد که او در مسیر ایفای وظیفه خود و عهدش با مرشد علی‌رغم همه محدودیت‌ها و کمبودها، سربلند و روسفید بوده است.

بار‌ها درباره عدم تزاحم انتقام خون شهدای قتلگاه فرودگاه بغداد با پیگیری پرونده‌های سیاست خارجی و همچنین فهرست‌های آلفا و دلتا توضیح داده شده است.

قضیه خونخواهی شهدای بامداد خونین ۱۳ دیماه ۱۳۹۸، نه تنها ذیل هیچکدام از پرونده‌های سیاست خارجی نمی‌گنجد بلکه فراتر از این گونه معادلات قرار دارد.

شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس یک حادثه عادی نبود که بخواهیم آن را با مصلحت اندیشی و در لعاب مفاهیمی، چون منافع ملی و استراتژی کل نگر و تاب آوری استراتژیک و ... به جزئی از زد و خورد با جبهه استکبار تقلیل بدهیم و حواله‌اش کنیم به روز موعود.

مجازات انقلابی رأُس جنایت، چیزی نیست که تابع چرتکه اندازی‌های کسانی قرار بگیرد که بالا و پایین شدن یک ردیف از فیش حقوقی‌شان، ممکن است آنان را برافروخته و جمعی یا انجمنی را متلاطم کند.

پرونده انتقام از قاتلان شهدای فرودگاه بغداد از همان ابتدای تشکیل به صورت مجزا و تفکیک شده از تمامی پرونده‌های ملی و منطقه‌ای و بین المللی دنبال شده و می‌شود و مراودات و تعاملات پنهان و آشکار در توقف آن تاثیری نخواهد داشت، زیرا به فرموده و تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی: «شهید سلیمانی چهره‌ی بین‌المللی مقاومت است و همه‌ی دلبستگان مقاومت خون‌خواه اویند.»

اگر پرونده انتقام خون شهدا و مجازات انقلابی ترامپ و پمپئو بخواهد تابع متغیر دیگری باشد، آن متغیر هدفی، چون «آزادسازی قدس شریف» و «فلسطین مظلوم» خواهد بود که تمامی مسلمانان از هر مذهب و مسلک و همه آزادگان عالم بر محور آن اتفاق نظر دارند. چه اینکه سیره فرماندهان شهید مقاومت با آرمان رهایی‌بخش و مقدس مستضعفین در هم امیخته و از آن جدایی پذیر نیست.

تقاص ستاندن از ترامپ و پمپئو نیز قسمتی لاینفک و محتوم از همین مسیر است. هرچند که عده‌ای در داخل و خارج از ایران یا جبهه مقاومت آن را ناخوش دارند. «و آنان چنین روزی را دور می‌دانند و ما آن را نزدیک میدانیم.

یاران حاج قاسم این توانایی را دارند که زمین مسلح منطقه خاکستری را تا روی میز شخص نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس؛ گسترش دهند.

راستی! کسی چه می‌داند: شاید مرحله‌ای مهمی از انتقام و تقاص پس دادن قاتلان حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس، حسین پورجعفری و سایر شهدای بامداد خونین فرودگاه بغداد؛ به هزینه همین خطا‌های صهیونیست‌ها رقم بخورد!

شهدای بامداد خونین بغداد به قافله شهید بی‌کفن پیوستند. از آن روز پیمانی بین جوانمردان از شیعه و سنی و حتی اقلیت‌های مذهبی شکل گرفته تا خائنین و نفوذی‌هایی که به بهای خون کردن دل مردم، جاده‌صاف‌کن تروریست‌ها شده‌اند را از میان بردارند، هرچند که این موضوع یک نسل هم طول بکشد!

خون حسین را منتقمی بوده و هست؛ خون قاسم، ابومهدی و شهدای جبهه مقاومت نیز همچنان در جوشش خواهد بود تا آن زمان که با قصاص شدن اولیای شیطان و رسوایی خائنان به دست منتقمان؛ این خون آرام گیرد. قتله‌ی شهدای مظلوم، آن را دیر و دور می‌پندارند ولیکن ما آن را نزدیک می‌بینیم؛ زیرا این کلام حق است که: «انّا من المجرمین منتقمون»!

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها