در حاشیه نمایشگاه صنعت پست مطرح شد؛

معاون سازمان انرژی اتمی: مانع حمله‌های بیولوژیک می‌شویم

شیرمردی درباره مفاد تفاهم‌نامه با شرکت ملی پست گفت: مرسولات پستی را با کمک پرتودهی آلودگی‌زدایی می‌کنیم.
کد خبر: ۵۹۳۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰ - 31May 2023

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمود لیائی» مدیرعامل شرکت ملی پست امروز (چهارشنبه، ۱۰ خردادماه) در حاشیه سومین روز نخستین همایش و نمایشگاه صنعت پست، با «سید پژمان شیرمردی» معاون سازمان انرژی اتمی و مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوی‌های ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

شیرمردی برگزاری نمایشگاه صنعت پست را یک اتفاق مهم دانست و اظهار داشت: چنین نمایشگاهی محل ارائه دستاوردهای مهم و تخصصی کشور است که با زندگی مردم سروکار دارد و با برگزاری آن فعالان صنایع و مردم نسبت به‌ دستاوردها مطلع می‌شوند تا از بهترین خدمات استفاده کنند.

معاون سازمان انرژی اتمی به مفاد تفاهم‌نامه این سازمان و شرکت ملی پست پرداخت و گفت: مفاد اصلی این تفاهم‌نامه مربوط به خدمات متقابلی است که می‌توانیم نسبت به این دو مجموعه داشته باشیم.

او آلودگی‌زدایی بسته‌های پستی از طریق پرتودهی را یکی از مفاد این تفاهم‌نامه عنوان کرد و ادامه داد: طبق این تفاهم‌نامه با بهره‌گیری از ظرفیت علمی که در سازمان انرژی اتمی وجود دارد استفاده خواهیم کرد تا مرسولات پستی را با کمک پرتودهی آلودگی‌زدایی کنیم. یافتن موادی که می‌تواند عامل حمله‌های بیولوژیک از طریق دستگاه‌هایی که در این سازمان تولید می‌شود را مورد بهره‌برداری قرار خواهیم داد. ظرفیت‌های متعددی در حوزه‌های آموزش، پژوهش و برخی از نیازهای روز کشور در این سازمان وجود دارد که امیدواریم با این تفاهم‌نامه بتوانیم گامی در جهت بهره‌گیری از آن‌ها برداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوی‌های ایران بهره‌گیری از ظرفیت شرکت ملی پست را از اهداف مهم امضای تفاهم‌نامه خواند و گفت: ما به‌طور کلی خدمات متعددی را به‌ صنعت پست کشور خواهیم داد و البته حمل برخی از محوله‌هایی که نیاز به ایمنی خاص جابه‌جایی است را نیز شرکت ملی پست برعهده گذاشته است.

نخستین نمایشگاه «صنعت پست» از ۸ تا ۱۱ خردادماه ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار