رئیس کل دادگستری فارس خبر داد؛

آزادی 47 زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان فارس

حجت‌الاسلام «موسوی» گفت: در آستانه میلاد امام رئوف حضرت امام رضا علیه السلام 47 زندانی جرایم غیرعمد در استان فارس به همت خادمان امام رضا (ع) و ستاد دیه از بند آزاد شدند.
کد خبر: ۵۹۳۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰ - 01June 2023

به گزارش دفاع‌پرس از شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید کاظم موسوی»، رئیس کل دادگستری فارس، اظهار داشت: در آستانه میلاد با سعادت امام رئوف حضرت امام رضا علیه السلام 47 زندانی جرایم غیرعمد با بدهی بیش از 45 میلیارد تومان (45 نفر مرد و 2 نفر زن) در استان فارس به همت خادمان امام رضا و ستاد دیه از بند آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به وجود 37 شهرستان در استان، افزود: استان فارس در آزادسازی زندانیان در کشور سرآمد است و کانون خدمت رضوی فارس برای آزادی این زندانیان 30 میلیارد تومان پرداخت کرده است.

وی در ادامه در خصوص اقدامات دادگستری استان در راستای کاهش جمعیت کیفری، گفت: استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، کاملا قانونی و دارای آثار و پیامد‌های مثبت بسیاری است، زیرا اجرای مجازات‌های جایگزین حبس علاوه برحذف مشکلات و آسیب‌های ناشی از زندان و حفظ کرامت انسانی هزینه‌های اجرای عدالت کیفری را نیز به گونه‌ای چشمگیری کاهش می‌دهد.

موسوی همچنین با اشاره به زندانی بودن 34 زن در زندان‌های استان فارس بیان کرد: در تلاش هستیم تا با کمک خیران، ستاد دیه این تعداد زندانی زن که بدهی آنان بالغ بر 10 میلیارد تومان است در آستانه عید غدیر آزاد شوند.

رئیس کل دادگستری استان فارس در پایان گفت: در حال حاضر 838 زندانی جرایم غیرعمد با 400 میلیارد تومان بدهی در زندان‌های فارس به سر می‌برند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار