در اجلاسیه نخستین کنگره ملی ۲ هزار شهید دیار سربداران مطرح شد؛

سرلشکر سلامی: ملت ایران به‌واسطه شهیدان، سربلند و شکست‌ناپذیر است/ صبر مردم باطل‌السحر فتنه‌های دشمن بود

فرمانده کل سپاه گفت: دنیای استکبار بر آن است تا ملت ایران را به تردید وادار و تسلیم کند؛ تحریم نسخه تسلیم ملت ایران بود که به فضل الهی با صبر مردم این کشور شکست خورد؛ به عبارت دیگر صبر مردم باطل‌السحر فتنه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و روانی دشمن بود.
کد خبر: ۵۹۳۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶ - 01June 2023

یک شهید سبزوار را نماد غیرت کردبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه) در اجلاسیه نخستین کنگره ملی دو هزار شهید دیار سربداران اظهار داشت: در نهایت تعظیم و فروتنی خود رابه پیشگام با عظمت شهیدان اعلام می‌کنم و خاک پای شما خانواده شهدا را به چشمان‌مان می‌کشیم؛ در این سرزمین (سبزوار) چشمه سار غیرت از خون یک شهید تازه به خیل شهیدان پیوسته، جوشید و سبزوار را نماد غیرت کرد و آوازه آن را در جهان گسترش داد.

سردار سلامی افزود: ۴۵ سال است دشمنان از هر زاویه‌ای می‌خواهند دروازه ورود به سرنوشت ملت ما را پیدا کنند، اما ما در برابر این حوادث بزرگ شدیم و با نیت و سیاست و ابزار‌ها و روش‌های آن‌ها آشنا هستیم و می‌دانیم که آن‌ها چه می‌خواهند؛ آن‌ها می‌خواهند نور خدا که در این انقلاب جلوه‌گر شده را خاموش کنند؛ پیام آسمانی وحی را با اصوات شیطانی خود در کشورمان خاموش سازند تا خداوند عبادت نشود و از مساجد اذان به گوش نرسد و مسلمانان را به اسارت بگیرند و به دنبال آن استقلال ما را هم بگیرند و عزت را به ذلت تبدیل کنند و ما را در میدان برده داری نوین جهان، برده کنند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: براین اساس تحریم می‌کنند، فشار سیاسی وارد می‌کنند و همه رسانه‌های خود را بسیج می‌کنند تا انواع دروغ‌ها را منتشر کنند و بواسطه آن قلب‌ها و ذهن‌های جوانان ما را تسخیر و آن‌ها را سست کنند؛ در همین راستا تلاش می‌کنند جوانان از نماز گریزان شوند و از حجاب فرار کنند و پاکی وطهارت از مردم گرفته شود.

وی سپس با بیان اینکه شهید حمیدرضا الداغی سبزوار را تا عرش، رفیع گرداند و افتخار تمام ایران شد، ادامه داد: ۴۵ سال است که دشمنان با ما می‌جنگند، اما استخوان هایشان در برابر ملت بزرگ و مقاوم ایران خرد شده و دچار پوکی استخوان شده اند به همین دلیل در برابر عظمت این ملت عقب نشستند؛ اگر به صورت مقامات آن‌ها نگاه کنید افسردگی را می‌بینید، چون در هیچ جدالی در برابر ملت ایران موفق نبودند، اما با این وجود ادامه دادند و خود را فریب دادند و به آینده‌ای مبهم دلخوش کردند.

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: این ملت بیدار است و می‌داند چگونه از هویت، استقلال، آزادی و اسلام خود دفاع کند و البته صبور است و سختی‌ها را پشت سر می‌گذارد؛ سختی وجود دارد، اما تحمل سخنتی توسط مردم ایران از معجرات الهی است.

وی افزود: استقامت پیامبر می‌خواهد و این موضوعی است که خداوند به پیامبر اسلام (ص) می‌فرماید استقامت وصبر کن لذا وقتی پیامبر می‌ایستد، همه می‌ایستند و هیچ کس عقب نشینی نمی‌کند؛ پس وقتی نایب امام زمان (عج) می‌ایستد همه استقامت می‌کنند و به ظالمان تکیه نمی‌کنند، چون می‌دانند حتی اگر به ظالمان میل هم داشته باشند، تضعیف خواهند شد و پیروزی به دست نمی‌آورند.

سردار سلامی با بیان اینکه این همان منطق قرآن است، تصریح کرد: خداوند می‌خواهد در قرآن انطباقی ایجاد کند تاچشم‌ها ببینند و گوش‌ها بشنوند، اما دشمن در پی آنست تا بین منطق قرآن و مردم انقطاع ایجاد کند بلکه گوش‌ها و چشم‌ها نشنوند و نبینند؛ ما در جدال همه جانبه جهانی با دشمنان قرار داریم، جدالی که در قالب تهاجم روانی، اقتصادی و فشار‌های سیاسی با طراحی دنیای استکبار علیه ما صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: دنیای استکبار بر آن است تا ملت ایران را به تردید وادار و تسلیم کند؛ تحریم نسخه تسلیم ملت ایران بود که به فضل الهی با صبر مردم این کشور شکست خورد به عبارت دیگر صبر مردم باطل السحر فتنه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و روانی دشمن بود.

فرمانده کل سپاه در ادامه عنوان کرد: این ملت بواسطه شهیدان، سربلند و شکست ناپذیر است؛ اینجا سرزمین شهیدان قاسم سلیمانی ها، شوشتری ها، کاظمی‌ها و باغانی‌ها و سایر شهیدان سربلندی است که سر دادند تا این مردم سر در برابر دشمن خم نکند؛ اما در مقابل پژمردگی، عجز، ناتوانی به سرزمین دشمنان ما هجرت کرده است به عبارت دیگر ترس، جهل و سستی در آنجا معنا دارد و نه در کشور ما.

وی اظهار داشت: فرار و عقب نشینی‌های آن‌ها از منطقه را دیده اید به عنوان مثال تظاهرات چند صد هزار نفره شبانه در سرزمین‌های اشغالی و ناتوانی آن‌ها در تامین امنیت خود و مشکلات برخی از کشور‌های اروپایی را دیده اید؛ در مقابل درخشش ایران بزرگ را هم می‌بینید که چگونه این کشور در ارتفاع قرار گرفته و می‌ایستد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار