مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس:

خرمشهر‌های دیگر در مسائل اقتصادی و فرهنگی در پیش هستند

سردار «کوشکی جهرمی» گفت: همه فکر می‌کنند با آزادسازی خرمشهر کار دشمنان تمام شده، اما به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی خرمشهر‌های دیگر به ویژه در دو حوزه فرهنگی و اقتصادی در پیش هستند.
کد خبر: ۵۹۳۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴ - 01June 2023

خرمشهرهای دیگر در مسائل اقتصادی و فرهنگی در پیش هستند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، سردار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس امروز در همایشی که به مناسبت دهه کرامت و ایام آزادسازی خرمشهر تدارک دیده شده بود در جمع مدیران و کارکنان شرکت توزیع برق منطقه‌ای فارس، اظهار داشت: همه فکر می‌کنند با آزادسازی خرمشهر کار دشمنان تمام شده، اما به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی خرمشهر‌های دیگر به ویژه در دو حوزه فرهنگی و اقتصادی در پیش هستند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس ابتدا گفت: دفاع مقدس قله خوبی‌ها است و آزادسازی خرمشهر نوک این قله بود، چون تعیین‌کننده برنده و بازنده این نبرد بود.

این رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس ابتدا با بیان خاطراتی یاد و خاطر رزمندگان دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: در زمان جنگ تحمیلی معنویت خاصی بین رزمندگان بود و سفر مشهد آن هم اغلب با هزینه خود بچه‌ها از برنامه‌های اصلی سفر رزمندگان بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در باب اهمیت دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی قله خوبی‌ها است و خرمشهر در نوک این قله قرار دارد و این حماسه اهمیت زیادی داشت، چون تعیین کننده برنده و بازنده این نبرد بود و ما به عنوان رزمنده با وجود اینکه تا سال ۶۱ پیروزی‌های زیادی به دست آورده بودیم، اما همچنان با وجود اشغال خرمشهر حس پیروزی نداشتیم تا اینکه این حماسه عظیم رخ داد.

سردار کوشکی افزود: یک طرف معادله دفاع مقدس، ملتی با توکل به خدا و ارزش‌های الهی قرار داشت و در طرف دیگر تمام دنیای استعمار و استکبار قرار داشت و تانک تی - ۷۲ شوروی، جنگنده سوپر اتاندارد، انواع بمب‌های شیمیایی ساخت اروپا و آلمان، موشک‌های فرانسوی اگزوسه ضد کشتی و انواع و اقسام جنگ‌افزار‌های پیشرفته در اختیار دشمن بود.

وی افزود: اکنون نیز در شرایط جنگی قرار داریم فقط مدلش فرق دارد و تاریخ به ما آموخته که در ۱۰۰ سال اخیر هر ملتی که خاسته روی پای خود بایستد قدرتمند شده و در غیر این صورت قدرت‌های بزرگ آن کشور را به زانو در آوردند.

سردار کوشکی با بیان اینکه عده‌ای معتقدند با کوتاه اومدن و تسلیم شدن در برابر دشمن می‌شود به ثبات و آرامش و پیشرفت رسید گفت: تا زمان حاکمیت دین و ارزش‌های الهی بر کشور، دشمنی‌های دشمنان وجود دارد و دیدید که در برجام کوتاه آمدیم، اما دشمنی‌ها تمام نشد و باز هم دشمنی کردند و در کل دشمن هرگاه احساس کند ما ضعیف شدیم سریعا علیه ما اقدام می‌کند.

وی تشریح کرد: ما شاید در تاکتیک یا در برخی مسائل از روی مصلحت با نظام سلطه توافق کنیم، اما در ماهیت ما با استکبار و استعمار به تفاهم نمی‌رسیم و تا زمانیکه ماهیت این نظام، جمهوری اسلامی است دشمنی دشمن و شیاطین ادامه دارد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس در ادامه گفت: تقویت قوای نظامی و نفوذ منطقه‌ای سبب قدرت پایدار ما در دیگر ابعاد می‌شود.

وی با اشاره به فرموده رهبر انقلاب که فرمود «خرمشهر‌های دیگر در پیش است» گفت: یکی از این خرمشهر‌ها مسائل اقتصادی است و اقتصاد سیاست زده و دلال پرور ما تا از چنگ دلالان و سیاسیون خارج نشود شرایط بهبود نمیابد.

سردار کوشکی افزود: خرمشهر دیگر فرهنگی است و تمام فشار‌ها برروی زنان ما با محوریت تغییر هویت دینی و ارزشی ما است و

۳۴۰ شبکه ماهواره‌ای برای نابودی هویت دینی ارزشی ما شبانه‌روز فعالیت می‌کنند، اما به فضل الهی ما در این دو جبهه هم پیروز خواهیم شد.

سردار کوشکی در پایان گفت: سال قبل وزارت نیرو و اداره برق همتی عالی داشت و با وجود رنج گرانی مردم دچار رنج بی‌برقی و خاموشی نشدند و امیدواریم این تلاش جهادی و انقلابی ادامه بیابد.

انتهای پیام/

پربیننده ها
آخرین اخبار