فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران:

مأموریت ارتش حراست از استقلال و تمامیت ارضی کشور است

امیر سرلشکر موسوی گفت: مأموریت ارتش حراست از استقلال و تمامیت ارضی کشور است که در این زمینه این سازمان کاملاً تواناست.
کد خبر: ۵۹۳۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹ - 01June 2023

نیروهای ارتش نباید در زمینه مسکن دغدغه داشته باشند/ بازنشستگان ارتشی صاحب خانه و مسکن خواهند شد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، به مناسبت ایام دهه کرامت و با حضور امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش؛ در شهر مشهد مقدس جشنواره افتتاح منازل سازمانی تهاتری نیروی زمینی در شهر‌های مشهد، ایرانشهر، کازرون، اسلام‌آباد و شوشتر به صورت حضوری و ارتباط تصویری برگزار شد.

امیر سرلشکر موسوی ضمن گرامیداشت دهه کرامت و همچنین سالگرد نهضت ۱۵ خرداد و ایام ارتحال امام خمینی (ره) طی سخنانی، اظهار داشت: تمامی عزت، افتخار، پیشرفت‌ها و خلاصه هرآنچه که امروز از آن بهره‌مند هستیم کار بزرگ امام راحل؛ آن مرد بزرگ الهی است. بر همین اساس؛ از درگاه الهی می‌خواهیم سایه رهبر معظم انقلاب اسلامی را بر سر ما و تمامی آزادی‌خوهان در سطح جهان مستدام بدارد.

وی در ادامه حرکت ارتش جمهوری اسلامی ایران را در سه محور ارتقاء توان و آمادگی رزمی، تعالی بصیرتی و رفع نیاز‌های معیشتی کارکان ارتشی عنوان کرد و در تشریح آن‌ها افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و فرماندهی معظم کل قوا بر همه مسئولان و ملت ایران و همچنین کشور‌های دیگر روشن است که ایران چطور به رغم وجود تحریم‌های شدید دفاعی از آن عبور کرده است و به رغم خویشتن‌داری که یک فرد نظامی در امورات دفاعی خود بایستی داشته باشد، قوای مسلح همگان را از دستاورد‌های دفاعی خود مطلع می‌سازند.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در تبیین مأموریت سازمان متبوع خود گفت: مأموریت ارتش؛ حراست از استقلال و تمامیت ارضی کشور است که در این زمینه؛ این سازمان کاملاً توانا ست و با تمام قدرت این مأموریت را انجام می‌دهد. نیرو‌های مسلح کشور در ارتش، سپاه پاسداران، فراجا و وزارت دفاع با هدایت ستاد کل نیرو‌های مسلح در بهترین سطح از هم‌افزایی و هماهنگی هر مأموریتی را که فرمانده معظم کل قوا امر بفرمایند، آمادگی اجرایش را دارند.

وی همچنین درباره ماموریت و حرکت ارتش در زمینه تعالی معنوی و بصیرتی اعضای این سازمان افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جایی درباره تفاوت ارتش زمان رژیم پهلوی با ارتش جمهوری اسلامی فرمودند: «تا پیش از انقلاب اسلامی ایران؛ ارتش یک ساختمانی پشت به قبله بود، اما پس از پیروزی انقلاب، ارتشی‌ها این ساختمان را متحول کرده و آن را رو به قبله بنا کردند». امروز ما به وضع موجود راضی نیستیم چراکه بر اساس تغییرات شرایط زمانی؛ تهدیدات دشمن نیز به روز می‌شوند و بر همین اساس؛ لازم است که برای مقابله با آن تهدیدات، از دشمن جلوتر باشیم.

امیر سرلشکر موسوی درمجموعه ارتش در حد خوب ماندن و حتی ممتاز بودن به هیچ وجه راضی نیستیم، در ادامه بیان کرد: به دلیل اینکه فرمانده و مافوق ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ نایب امام زمان (عج) و یک مرجع تقلید دینی است، این ظرفیت در درون این سازمان وجود دارد که الگو ارائه دهد و ارائه الگو با خوب ماندن و یا خوب بودن صِرف محقق نخواهد شد چراکه بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب ما بایستی سازنده تمدن نوین اسلامی و جامعه زمینه‌ساز ظهور باشیم.

وی همچنین در تشریح محور سوم حرکت ارتش یعنی؛ رفع نیاز‌های معیشتی کارکانش گفت: عمده مشکلات معیشتی بخش‌های مختلف جامعه و همچنین ارتش و سایر نیرو‌های مسلح بر روی بحث مسکن متمرکز است. امروزه افراد با تکیه بر توان خود به راحتی نمی‌توانند صاحب خانه و مسکن‌دار شوند. خوشبختانه در مجموعه دولت بر روی این موضوع، با محوریت طرح نهضت ملی مسکن، اهتمام ویژه‌ای وجود دارد. اگر در کشور مشکل مسکن حل شود؛ باقی مشکلات نیز قابل حل هستند.

این مقام مسئول در ادامه صحبت خود یادآور شد: از سال ۱۳۹۶ ما به دنبال برنامه‌ای بودیم تا مجموعه ارتش و نیروهایش دغدغه‌ای در زمینه مسکن نداشته باشند؛ لذا در این سازمان قرار است طوری کار‌ها و اقدامات پیش‌بینی شوند که قبل از آنکه یک نیروی ارتشی مجموعه یا بخش کاری و رزمی خود را به لحاظ سازمانی تحویل بگیرد؛ ابتدا خانه یا مسکنی را به او تحویل بدهند، بعد رده یا سازمانی را در ارتش تحویل بگیرد.

وی با بیان این مطلب که تحویل‌دهی منزل شخصی به کارکنان پیشکسوت و بازنشسته ارتش یک شِق سنگینی است، افزود: با توجه به بدهی‌های قبلی در حوزه‌های مرتبط با ارتش و با مشکلات ما به سراغ این مهم رفتیم چراکه معتقد بوده و هستیم کار‌های سخت و مشکل به برکت وجود ولایت محقق خواهند شد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان صحبت خود تأکید کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است تا پایان سال ۱۴۰۲؛ وضعیت بازنشستگان ارتشی به جهت دریافت منزل مشخص شود تا همگی آن‌ها در پایان خدمت و هنگام بازنشستگی خود از این سازمان صاحب خانه و مسکن شوند.

در ابتدای این مراسم؛ همچنین امیر سرتیپ حیدری، ضمن گرامیداشت دهه کرامت طی سخنانی اظهار داشت: صراط مستقیم؛ راه انبیای الهی و همان راهی است که قرآن کریم، آن را تدبیر کرده است که امروز، نماد عینی صراط مستقیم وجود ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب است. از درگاه الهی می‌خواهیم و دعا می‌کنیم که ما را پشت سر ایشان ثابت قدم بدارد.

وی در ادامه ضمن قدردانی از حمایت‌های فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و مجموعه‌های تحت امر ایشان در راه ساخت منازل سازمانی برای کارکنان ارتشی گفت: در راه ساخت این منازل، فرماندهان قرارگاه‌های ارتش در سطح کشور همراهی خاص و ویژه‌ای داشتند که در اینجا لازم است از آن‌ها تشکر و قدردانی لازم بعمل آید.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه منزلت اجتماعی کارکنان نیرو‌های مسلح بایستی روز به روز ارتقا پیدا کند، در ادامه تأکید کرد: خانه و منزل سازمانی، یک نیاز جاری برای سازمان ارتش است و تا زمانی که در کشور ارتش برقرار است، این خانه‌ها بین کارکنانش دست به دست خواهد شد.

انتهای پیام/

پربیننده ها
آخرین اخبار