رئیس دانشگاه شیراز تحریم بسیج دانشجویی از طرف اتحادیه اروپا را محکوم کرد

«مؤذنی» با صدور پیامی به تحریم بسیج دانشجویی از طرف اتحادیه اروپا واکنش نشان داد و این تحریم را محکوم کرد.
کد خبر: ۵۹۳۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۹ - 01June 2023

به گزارش دفاع‌پرس از فارس، «محمد مؤذنی» رئیس دانشگاه شیراز امروز با صدور پیامی به تحریم بسیج دانشجویی از طرف اتحادیه اروپا واکنش نشان داد و این تحریم را محکوم کرد.

در پیام رئیس دانشگاه آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

گرچه پاییزهای زرد جهان         باز تحریم می‌‏کنند تورا

تو بهاری و عاقبت روزی         همه تکریم می‏‌کنند تورا

ایران اسلامی، درختی تناور است که در طول تاریخ چندهزار ساله‏ خود تندبادهای بی‏اثرِ روزگار را با شکوه و حماسه‏ای چون کوه به عقب رانده و امواج دروغین شیطنت و فریب را در هم شکسته است.

ریشه‏های این درخت تنومند، در باورهای راستین ایرانیان باستان رخنه کرده و شاخه‏های بلند آن، رو به معراج فرهنگ و مهر و خردورزی، به خورشید دین مبین اسلام پیوند خورده است.

در عصر پرتردید تفکر افسارگسیختگی مدرن و در روزهای تقابل دانش الهی و علم قدرت ‏طلب، این دانشگاه ایرانی است که در سایه‏ پیوند تامل ومعنویت و در سایه‏ همراهی خرد و مذهب، توانسته است به افق‏هایی تاثیرگذار و تازه در عرصه‏های بین‏المللی دست یابد. بی‏شک، این موفقیت‏های شگرف، ب آمده از باور و تلاش روزافزون استادان و محققان و دانشجویانی است که تمام نیروی خود را برای اعتلای نام ایرانی اسلامی بسیج کرده‏اند و به حقیقت، یکی از نمادهای این حرکت علمی در دانشگاه‏ها، شجره‏ی طیبه‏ بسیج، به‏ویژه بسیج دانشجویی است.

پس شگفت نیست که وارثان تمدن تکدرّ و تکبر، نتوانند این حقیقت شریف را تحمل کنند و پشت نقاب تحریم، بکوشند جویبار خرد و دانش پویای ایرانی را به حاشیه برانند که تحریم درخت پرشکوفه‏ بسیج دانشجویی یکی از نشانه‏ها این خیال‏های باطل و اوهام زایل است.

 اما سرانجام پارسایانِ خردمند، پیشگامی در دروازه‏های آخرالزمان خواهد بود و نفس‏هایی نامبارک که به آرزوی محال خاموش‌کردن آتش نور الهی دمیده شده‏اند، آن نور عمیق و جهان‏گیر را به‏زودی در همه‏جا متجلّی خواهند دید که والله متمِّ نورهِ ولَو کره الکافرون.  ان‏شاء الله.

دکتر محمد مؤذنی، رئیس دانشگاه شیراز»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار