دبیر مجمع طراحان انقلاب اسلامی فارس خبر داد؛

برپایی کارگاه بزرگ هنری با عنوان «کتیبه و پرچم» در شاهچراغ

کارگاه بزرگ هنری با عنوان «کتیبه و پرچم» با هدف تولید اقلام ویژه ماه محرم به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی(ره) و شصتمین سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در حال برگزاری است.
کد خبر: ۵۹۳۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲ - 02June 2023

برپایی کارگاه بزرگ هنری با عنوان «کتیبه و پرچم» در شاهچراغبه گزارش دفاع‌پرس از فارس، «سعید کریمی» دبیر مجمع طراحان انقلاب اسلامی فارس اظهار داشت: کارگاه بزرگ هنری با عنوان «کتیبه و پرچم» و با هدف تولید اقلام ویژه ماه محرم به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی(ره) و شصتمین سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در حال برگزاری است.

دبیر مجمع طراحان انقلاب اسلامی فارس بیان کرد: این کارگاه طی این سه روز اقدام به تولید پرچم و کتیبه برای فضاسازی شهری و شهرآرایی ماه محرم در شیراز و برخی از کلانشهرهای کشور می‌کند و این اقلام به شهرداری‌های سایر شهرها نیز اهدا خواهد شد.

وی با بیان اینکه اقلام در این کارگاه در ۶ قالب تولید می‌شود، گفت: در این کارگاه پرچم‌های اهتزاز، پرچم‌های عمودی شهری، پرچم‌های سردرب منازل و اماکن، ریسه‌های پارچه‌ای شهری برای شهر آرایی و کتیبه‌های ویژه اماکن تاریخی و گردشگری تولید می‌شود.

سعید کریمی افزود: استاد مسعود نجابتی، استاد مجید چیز فهم دانشمندیان، استاد هاجر سلیمی نمین، استاد صابر شیخ رضایی، استاد حامد مغروری، استاد علی حیاتی، استاد کریم عرب تهرانی، استاد فاطمه اخوان، استاد محمد اوجی نژاد، استاد حمید قربان‌پور و استاد مجید رستگار از جمله اساتیدی هستند که در این کارگاه حضور دارند.

وی ادامه داد: این کارگاه با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری، کانون هنر شیعی، هیأت هنر تهران، حوزه هنری استان فارس، نهضت مردمی پوستر انقلاب به مدت سه روز در حرم شاهچراغ (ع) برگزار شده و مجری برگزاری نیز مجمع طراحان انقلاب اسلامی استان است.

کریمی اضافه کرد: در شیراز شاهد اتفاق خوب دیگری نیز هستیم؛ استاد کریم عرب تهرانی در حال اجرا و آماده‌سازی کتیبه‌ای به مساحت ۲۰۰مترمربع برای ایوان حرم حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) هستند که می‌توان گفت این کتیبه به عنوان بزرگترین کتیبه دستی شیراز محسوب می‌شود.

دبیر مجمع طراحان انقلاب اسلامی فارس اظهار کرد: قرار است روز شنبه نیز با حضور همین هنرمندان مراسمی ویژه پاسداشت قیام تاریخی ۱۵خرداد و تصویربرداری همراه با یادبود شهدای واقعه تروریستی در حرم مطهر برگزار شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار