مراسم بزرگداشت پدر شهیدان «مسجدی» در قم برگزار شد+ تصاویر

مراسم بزرگداشت پدر بزرگوار شهیدان «ریاض شاکر و عبدالسلام مسجدی» شب گذشته در مسجدالمصطفی (ص) یزدانشهر قم برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۳۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵ - 03June 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مراسم بزرگداشت اولین شب درگذشت مرحوم «حاج عبدالکریم مسجدی» پدر بزرگوار شهیدان «ریاض شاکر و عبدالسلام» شب گذشته با حضور جمعی از علما و اساتید حوزه و دانشگاه و قشر‌های مختلف مردم در مسجدالمصطفی (ص) یزدانشهر قم برگزار شد.

در این مراسم، قاریان و مرثیه سرایان با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و ذکر مصائب اهل بیت (ع) یاد و خاطره مرحوم مسجدی و دو فرزند شهیدش را گرامی داشتند.

پیکر آن مرحوم، عصر روز گذشته از مسجد امام رضا (ع) واقع در محله گذرخان به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) تشییع و پس از طواف در آن حرم مطهر و انتقال به سمت گلزار شهدای علی بن جعفر (ع)، در قطعه ایثارگران این گلزار به خاک سپرده شد.

دو شهید والامقام ریاض و عبدالسلام مسجدی در سال ۱۳۶۰ یعنی یک سال پس از آغاز جنگ تحمیلی توسط رژیم بعث صدام در شهر بغداد دستگیر شدند. علیرغم تلاش خانواده هیچ اثر یا نشانی از دو شهید مذکور حتی در گورستان‌های جمعی یافت نشد.

خانواده این دو شهید، در همان سال به ایران مهاجرت کردند و پس از سقوط صدام، معلوم شد که نامبردگان در همان سال دستگیری، اعدام شده و پیکر‌های مطهرشان در مکان نامعلومی دفن شده است.

یکی از برادران این دو شهید عزیز نیز از آزادگان دوران دفاع مقدس است.

مراسم بزرگذاشت پدر شهیدان «مسجدی» در قم برگزار شدمراسم بزرگذاشت پدر شهیدان «مسجدی» در قم برگزار شدمراسم بزرگذاشت پدر شهیدان «مسجدی» در قم برگزار شدمراسم بزرگذاشت پدر شهیدان «مسجدی» در قم برگزار شدمراسم بزرگذاشت پدر شهیدان «مسجدی» در قم برگزار شدمراسم بزرگذاشت پدر شهیدان «مسجدی» در قم برگزار شد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار