تقدیم کتاب «آخرین فرصت» به همسر شهید «علی کسایی»

برنامه تقدیم کتاب «آخرین فرصت» به همسر شهید «علی کسایی» عصر امروز در گلزار شهدای شیراز بر سر مزار شهید علی کسایی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۹۳۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴ - 03June 2023

تقدیم کتاب «آخرین فرصت» به همسر شهید «علی کسایی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، برنامه تقدیم کتاب آخرین فرصت به همسر شهید علی کسایی امروز از ساعت ۱۷ در گلزار شهدای شیراز بر سر مزار شهید علی کسایی برگزار خواهد شد.

«آخـرین فرصت» روایت زندگی سراسر عشق و ایمان خانم قافلان‌کوهی و شهید علی کسایی با روایت خواب عجیب دختر دوم خانواده قافلان‌کوهی به نام رفعت در شیراز آغاز  می‌شود و با برگزاری مراسم خواستگاری این شهید و ازدواج این دو خواندنی‌تر می‌شود و  در خلال کتاب نیز اتفاقات زندگی ساده و عاشقانه خانواده شهید کسایی در شهر شیراز روایت می‌شود.

علی کسایی در ۱۴ آذر ۱۳۳۴مصادف با عید غدیر در شیراز به دنیا آمد، در سن ۲۵ سالگی ازدواج کرد که خطبه عقدشان توسط امام خمینی (ره) جاری و مراسم ساده عروسی‌شان نیز در روز عید غدیر برگزار شد.

این کتاب‌ را علاوه بر مرور خاطرات دوران زندگی و رزمندگی شهید علی کسایی، می‌توان تاریخ شفاهی دوران انقلاب و جنگ ایران و عراق دانست که در قالب رمانی جذاب؛ «صمیمیت و ساده‌زیستی»، «احترام به والدین»، «عشق به همسر و فرزند»، «صبر و ایثار»، «توجه به بیت‌المال و حق‌الناس»، «عفت و حیا» و «فداکاری و شهادت» را زیبا و هنرمندانه به تصویر کشیده است.

در بخشی از این کتاب آمده است:

«علی اینقدر به زبان عربی مسلطه که راحت آزمون کارپردازان حج رو قبول شد. می‌تونست تا ده سال بدون هیچ خرجی بره مکه و حقوق هم بگیره، اما فقط همون سال اول رفت که حج واجبش بود. سال بعد مافوقش، حاج آقا فاطمی، با رفتنش مخالفت کرد و گفت حضورش تو ارتش بیشتر لازمه. علی هم دیگه انصراف داد. حاج آقا فاطمی وقتی فهمید خیلی تعجب کرد چطور تونسته از همچین موقعیت لذت بخشی بگذره.»

سمیرا اکبری که نگارش «آخرین فرصت» را فرصت ناب زندگی‌اش می‌داند، در تقدیمیه کتاب نوشته است: این کتاب را به کتابی دیگر تقدیم می‌کنم به «نهج البلاغه» به تک تک خطبه‌ها، نامه‌ها و حکمت‌های آن.

«آخرین فرصت»؛ به نویسندگی سمیرا اکبری با تصویرسازی کمیل کریمی و طراحی جلد و صفحه‌آرایی احسان جعفرپیشه در قطع رقعی و با قیمت ۱۳۰ هزارتومان توسط به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر شده است.

مهمانان این مراسم خانم قافلانکوهی همسر شهید، جلالی از ارتش استان فارس، سید رضا متولی ایثارگر و پیشکسوت دفاع مقدس و از همرزمان شهید و فرزندان شهید کسایی خواهند بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار