قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی:

«رویداد ملی گوهرشاد» به حجاب می‌پردازد/ انتظار جدی‌تری از دولت نسبت به موضوع حجاب داریم

حجت‌الاسلام «حریزاوی» از تدارک «رویداد ملی گوهرشاد» با موضوع حجاب خبر داد و گفت: انتظار جدی‌تری از دولت نسبت به موضوع حمایت از تولیدات پیرامون حجاب و عفاف داریم.
کد خبر: ۵۹۳۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶ - 03June 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری معاون فرهنگی سازمان تبلیغات‌ اسلامی با حضور حجت‌الاسلام «روح‌الله حریزاوی» قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌‌الاسلام «رضا عزت‌زمانی» و حجت‌‌الاسلام «محمد جنتی» مدیر ستاد راهبری حجاب و عفاف، با موضوع عفاف و حجاب و برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی در این عرصه، برگزار شد. 

«رویداد ملی گوهرشاد» به حجاب می‌پردازد
در ابتدا، حجت‌الاسلام حریزاوی سالروز رحلت حضرت امام (ره) و قیام ۱۵ خرداد را تسلیت گفت و اظهار داشت: ابتدا لازم می‌دانم به رویکرد کلان سازمان تبلیغات در حوزه حجاب اشاره کنم؛ همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای پدیده کشف حجاب و تلاش دشمن برای دوگانه‌سازی و دوقطبی‌سازی شاهد بودیم، فرمودند تببین یکپارچگی جامعه و پرهیز از دوقطبی‌سازی مهم است جامعه مبلغین درباره حجاب این مسیر را پیش گرفت.

وی فعالیت‌های ایجابی درباره تبیین ضرورت حجاب و آفات گسترش بی‌حجابی در حوزه خانواده و امنیت اجتماعی را محور فعالیت‌های سازمان اوقاف دانست و تصریح کرد: مواجهه جامعه مبلغین با چنین پدیده‌هایی دو دسته است که شامل اقدام مستقیم و غیرمستقیم است. ما با برگزاری جشن‌های تکلیف دختران و جشن فرشته‌ها که در سال‌های قبل بخاطر عارضه کرونا تعطیل شده بود امسال با هماهنگی آموزش و پرورش و استقبال والدین را برگزار کردیم که مورد استقبال جامعه فرهنگی قرار گرفت.

قائم مقام رئیس سازمان تبلیغات افزود: فعالیت‌های صورت گرفته به مرور زمان آثار غیرمستقیم خودش را نشان می‌دهد لذا فعالیت‌های ما درخصوص حجاب مستقیم و غیرمستقیم است.

حریزاوی ادامه داد: تنوع فعالیت‌های ایجابی ما درخصوص حجاب بیش از ۲۰ فعالیت طراحی شده اما همانطور که دشمن برای تخریب باورهایمان برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری می‌کند، این توقع وجود دارد که وقتی به سراغ مقوله‌های فرهنگی می‌رویم سرمایه‌گذاری جدی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته تولیدات خوبی در زمینه افزایش جمعیت داشتیم اما سرمایه‌گذاری اما در ستاد جمعیت حمایت‌های مورد نیاز صورت نگرفت. امیدواریم مسؤولین همانطور که در زمینه‌های اقتصادی جدیت دارند، در زمینه فرهنگ نیز حمایت لازم را داشته باشند و این یک توقع منطقی است لذا انتظار حمایت جدی‌تر از دولت در زمینه فعالیت‌های تبلیغاتی در زمینه حجاب و خانواده داریم‌.

قائم مقام سازمان تبلیغات از تدارک «رویداد ملی گوهرشاد» خبر داد و تصریح کرد: امسال برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده است که بخش مهمی از آن مربوط به حمایت از فعالان مردمی در زمینه حجاب است.

جنتی: حجاب امروز نتیجه‌ی فرایند سبک زندگی گذشته است
در ادامه، حجت‌الاسلام «محمد جنتی» مدیرکل امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی گفت: حجاب امروز میوه و ثمره یک سبک زندگی در گذشته است و اگر می‌خواهیم به حجاب بپردازیم پرداختن عجله‌ای به این موضوع کار را به چالش بیشتر می‌کشاند.

وی نقش‌آفرینی مردم در موضوع حجاب را مهم دانست و افزود: ما در سازمان تبلیغات اسلامی کارمان حمایت از نقش‌آفرینی مردم در زمینه حجاب است. هر اتفاقی که قرار باشد رقم بخورد باید در اذهان عمومی روایت خوبی پیدا کند؛ معتقدیم کارهای خوبی در زمینه حجاب در سطح جامعه صورت می‌گیرد اما دیده نمی‌شوند و روایت خوبی از آن‌ها وجود ندارد.

جنتی تقویت مبانی و زیرساخت‌های حجاب را ضروری دانست و با بیان اینکه اگر این بخش از مسئله درست تقویت شود ضرورت حجاب در جامعه مشخص می‌شود، گفت: یکی از مهم‌ترین کارها این است که ظرفیت‌های رسانه‌ای برای نمایش اتفاقات کنش‌گران فرهنگی حجاب در سراسر کشور فعال شود.

مدیرکل امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی، تولید ایده برای خلق اتفاقات جدید در قالب رویدادهای مختلف را یکی از برنامه‌های این سازمان معرفی کرد و گفت: در یک اتفاق ملی برنامه‌هایی برای هم‌افزایی و هم‌فکری تدارک خواهیم دید تا ایده‌های خوب و موثر در زمینه حجاب به اشتراک گذاشته شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار