کارشناس مسائل مذهبی:

وفاداری وادب از ویژگی های بارز حضرت علی اکبر(ع) است/جوانان ما باید خود را وقف آرمانهای الهی کنند

کارشناس مسائل مذهبی ودینی با اشاره به تبریک سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روزجوان گفت: متأسفانه در تاریخ، زندگی نامه حضرت علی اکبر(ع) را به صورت گسترده نداریم اما سرفصل هایی از زندگی نامه آن حضرت جمع شده یا نقل کرده اند که نشان دهنده ویژگی های بارز شخصیتی این جوان است.
کد خبر: ۵۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۱ - 20June 2013

وفاداری وادب از ویژگی های بارز حضرت علی اکبر(ع) است/جوانان ما باید خود را وقف آرمانهای الهی کنند

حجت الاسلام ابراهیمی در گفت وگو با خبرگزاری دفاع مقدس بر ضرورت شناخت بیشتر جوانان با زندگی و اندیشه های والای حضرت علی اکبر(ع) تأکید کرد و گفت: آن حضرت ادب و احترام ویژه ای نسبت به پدر بزرگوارشان داشتند به طوری که همواره گوش به زنگ فرامین امام حسین(ع) بودند.

وی وفاداری و ادب را از خصوصیات بارز اخلاقی و شخصیتی حضرت علی اکبر (ع) عنوان کرد و گفت: ایمان، شجاعت، ایثار و اخلاق نیکو از دیگر ابعاد شخصیتی این شخصیت برجسته جهان اسلام به شمار می رود و ما باید بیش از پیش در راستای شناخت و الگوبرداری از ایشان گام برداریم تا جوانان میهن اسلامی در صراط مستقیم باقی بمانند.

حجت الاسلام ابراهیمی خاطرنشان کرد: نکاتی که در جامعه ما برای جوانان نیاز می باشد این است که جوانان ما باید به والدین خود چه در جامعه و چه در خانه احترام خاصی قائل شوند و نهایت ادب، متانت، تواضع و فروتنی خود را نسبت به والدین، مربیان و معلمان خود داشته باشند.

وی اظهار داشت: نکته ای دیگری که باید جوانان ما سرلوحه امور خود قرار دهند این است که باید در راه هدف و آرمانهای الهی قدم بردارند چرا که قدرتهای استکباری با استفاده از ابزارهای که در اختیار دارند چه سخت افزاری چه نرم افزاری تلاش دارند ریشه اعتقادات جوانان ما را از بین ببرند و در این راه حتی از تبلیغات مواد غذایی نیز بهره می برند.

وی گفت: دشمنان تلاش دارند اعتقادات جوانان ما را به روش های مختلف نابود کنند که جوانان ما باید با استفاده از قدرت ایمان اجازه ورود به توطئه های دشمنان را ندهند. جوانان ما باید اعتقادات خود را در خداشناسی، امام شناسی و معاد شناسی استحکام ببخشند و اگر جوانی با این سه بعد عقیدتی یعنی توحید، امام شناسی و اعتقاد به معاد تربیت شود یقینا در زندگی به انحراف کشیده نخواهد شد و تحت تأثیر عقاید مسموم دشمنان قرار نمی گیرد.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه جوانان ما سرمایه کشور و نظام هستند، خاطرنشان کرد: حضرت علی اکبر(ع) خود را وقف امام حسین (ع) کرده بود؛ جوانان ما نیز به عنوان سرمایه های نظام باید خود را وقف آرمانهای الهی کنند تا جامعه اسلامی ما رو به تکامل حرکت کند و از بسیاری از آسیب ها مصون بماند.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به اینکه نامگذاری ولادت حضرت علی اکبر(ع) به عنوان روز جوان رویداد بسیار میمون و مبارکی است، تصریح کرد: باید مسئولان در راستای مأنوس کردن جوانان ما با آن حضرت از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار