مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تأکید کرد؛

لزوم توجه به ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره)

«فرخنده» با تأکید بر اینکه باید به تمام ابعاد و جنبه‌های شخصیتی امام خمینی (ره) توجه کرد و اجازه نداد که این شخصیت تحریف شود، گفت: امروزه برخی هم در داخل و هم از خارج به جنبه‌های انقلابی امام خدشه وارد و سعی می‌کنند که امام (ره)‌را به نحو دیگری معرفی کنند.
کد خبر: ۵۹۴۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸ - 04June 2023

ابعاد و جنبه‌های شخصیتی امام خمینی(ره) مورد توجه قرار گیردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «علی فرخنده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی شامگاه شنبه در آیین گرامیداشت سالگرد ارتحال امام راحل و قیام ۱۵ خرداد در  شهرستان زیرکوه، اظهار داشت: این شخصیت بزرگوار با اندیشه‌های بلند الهی و تلاش‌های صادقانه خود مسیر تاریخ را دگرگون کرد و نه‌تنها یک ملت بلکه نگاه مسلمانان جهان را تغییر داد.

وی با بیان اینکه کوچک‌ترین خدشه به شخصیت امام (ره) باعث انحراف و کجی در مسیر انقلاب می‌شود، عنوان کرد: امروزه برخی هم در داخل و هم از خارج به جنبه‌های انقلابی امام خدشه وارد و سعی می‌کنند که امام را به نحو دیگری معرفی کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تبیین کرد: شخصیت امام خمینی (ره)، اتفاقات تاریخی آن دوره و رویکرد امام راحل در برابر رژیم طاغوت باید برای نسل جوان بازتعریف شود؛ زیرا جنگ رسانه‌ای دشمن به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که اتفاقات تاریخ معاصر برای این قشر تحریف کند.

فرخنده به منظومه فکری امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: اولین ضلع منظومه فکری امام، توحید باوری ایشان است و در هیچ کجای تاریخ نهضت امام نداریم که جایی پیروز شوند و مغرور شوند و یا در مسیر آن دچار چالش شده و ناامید شده باشند و دیدید که در فتح خرمشهر امام می‌گویند؛ «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

وی حکومت بر اساس ولایت فقیه، آزادی از قید و بند پادشاهان و سلطنت‌طلب‌ها، پیشرفت و عدالت و عبودیت و بندگی را از اضلاع دیگر منظومه فکری امام راحل ذکر کرد و افزود: باید به تمام ابعاد و جنبه‌های شخصیتی امام خمینی (ره) توجه کرد و اجازه نداد که این شخصیت تحریف شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه امام راحل معتقد بودند که باید در همه ابعاد مستقل باشیم، افزود: تأکیدات امام راحل بر خودکفایی بخش‌های مختلف و کاهش وابستگی به بیگانگان و استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای توسعه اقتصادی باید مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد.

فرخنده، نجات ایران از سلنطت موروثی بعد از دو هزار و ۵۰۰ سال و رفتن به سمت نظام جمهوری را از کار‌های بزرگ امام خمینی (ره) دانست و بیان کرد: دشمنان نظام در حالی برای ما نسخه سلطنتی می‌پیچند که خودشان سال‌هاست به سمت نظام جمهوری به‌عنوان یک نظام مدرن در جهان رفته‌اند.

وی با تأکید بر ضرورت امام‌شناسی و تبیین وصیت‌نامه امام خمینی (ره)، خاطرنشان کرد: امام (ره) با تبیین مبحث «ولی‌فقیه» و رسوا ساختن سیاست‌های شومی همچون کاپیتولاسیون، ثابت کردند که اسلام خاصیت سیاسی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار