رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی:

امام (ره) همه مردم را در اداره کشور سهیم می‌دانست

«عابدزاده» گفت: امام (ره) همه ملت ایران را در امور کشور و اداره مملکت دخیل و سهیم می‌دانست و همواره از مسئولان می‌خواست که با رفع تبعیض‌ها، حمایت و دفاع از اقشار ضعیف و از بین بردن فاصله طبقاتی در جامعه، حس برابری و برادری را حکم‌فرما سازند.
کد خبر: ۵۹۴۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷ - 04June 2023

به گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، «اصغر عابدزاده» رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: امام (ره)، آن عالم وارسته، انسانی کامل، مجتهد، مرجع تقلید، شجاع و دلیر، عابد و زاهد، رهبر و آینده نگر و فیلسوف و متفکر است. برهمین اساس لازم است تا زوایای پیدا و پنهان آن اندیشمند والامقام مورد مطالعه و تحقیق و تفحص واقع شود تا اندیشه‌های متعالی ایشان در ابعاد مختلف زندگی بشری احیا و ساری و جاری شود.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) تنها فقیه و عالم دینی نبود، بلکه سیاستمداری دورنگر بود که در عرصه‌های بین المللی با نگاهی وسیع و بینشی عمیق به مطالبه حقوق اجتماعی ملت ایران به پا خاست و در احیای ابعاد مغفول دین اسلام و حق و حقوق ملت ایران خالصانه و مقتدرانه به پیش رفت.

وی به نگاه خاص امام خمینی (ره) به اقشار ضعیف و مستضعفان اشاره کرد و گفت: ایشان در همه امور و به خصوص قانون اساسی تاکید داشتند که باید قوانینی جامع وضع و اجرا شود تا قشر مستضعف، مظلوم و ضعیف جامعه در رأس باشد و عدالت و برابری در جامعه اسلامی حکم‌فرما شود.

عابدزاده به آمیختگی دین و سیاست از دیدگاه امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: ایشان بر اساس آموزه‌های اسلام ناب محمدی (ص)، اسلام را نجات‌بخش بشریت در تمام ابعاد زندگی دنیوی و اخروی می‌دانست و لذا نهضت برپا شده از انقلاب خویش را نهضتی دینی قلمداد می‌کرد که در تمامی ابعاد می‌بایست تحت لوای دین بوده و از مسیر دینی خارج نشود.

وی به آینده‌نگری امام (ره) اشاره کرد و گفت: ایشان در نامه‌ای به گورباچف، فروپاشی شوروی را پیش‌بینی کرده و خبر از نابودی و اضمحلال بسیاری از قدرت‌های استکباری داده بودند که امروز شاهد به واقعیت پیوستن آن‌ها هستیم؛ چراکه آن روح خدایی با شجاعتی بی نظیر و قلبی مطمئن همواره پیشرو مبارزه با استکبار بود و آن جمله معروفشان که «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»، در مرام و گفتار و رفتارشان موج می‌زد.

وی بیان کرد: حفظ استقلال جمهوری اسلامی ایران و تاکید بر قاعده نفی سبیل ازجمله خصوصیات بارز و ارزنده امام خمینی (ره) است که ایشان همواره با نفی وابستگی مسلمانان جهان به غیرمسلمانان، بر ارتباط مسالمت‌آمیز در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و... با دیگر آحاد جوامع بشری تاکید داشت.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی گفت: رهنمودهای امام خمینی (ره) برگرفته از آیات شریف قرآن کریم، احادیث و روایات ائمه اطهار (ع) و بزرگان دینی است که به عنوان گنجینه‌ای گرانبها در دست همگان به ودیعه نهاده شده است؛ لذا همه و به ویژه مسئولان باید از این گوهر ناب و چراغ راه درجهت مصالح مملکت و آبادانی جامعه اسلامی و بهبود وضعیت جامعه بهره گرفته و ادامه‌دهنده شفیق آن رفیق بی‌همتا باشیم.

عابدزاده با بیان این‌که تکیه امام (ره) در اغلب امور به مردم و ملت غیور ایران بود، خاطرنشان کرد: ایشان با بیان جمهوری اسلامی، همه ملت ایران را در امور کشور و اداره مملکت دخیل و سهیم دانسته و همواره از مسئولان می‌خواست با رفع تبعیض‌ها، حمایت و دفاع از اقشار ضعیف و از بین بردن فاصله طبقاتی در جامعه، حس برابری و برادری را حکم‌فرما سازند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها