نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

مکتب و اندیشه امامین انقلاب نیاز ملت ایران برای پیشرفت است

آیت الله دری نجف‌بادی گفت: مکتب و اندیشه امامین انقلاب نیاز همیشگی ملت ایران برای پیشرفت و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان خصوصاً فتنه‌انگیزی‌های آنها با روایت‌سازی‌های غلط از حماسه‌های انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۵۹۴۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴ - 04June 2023
مکتب و اندیشه امامین انقلاب نیاز ملت ایران برای پیشرفت استبه گزارش ‌دفاع‌پرس از اراک، آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» نماینده ولی فقیه و امام جمعه اراک ظهر یکشنبه در مراسم سی و چهارمین سالروز رحلت امام خمینی (ره) در بیت تاریخی امام راحل در خمین اظهار کرد: اعتماد به خداوند، مردم باوری، استکبار ستیزی، عدالت خواهی و توجه به معنویت ویژگی بارز امام خمینی (ره) است و حضرت امام (ره) بستر جدیدی برای احیای معنویت، ولایت، قرآن و ارزش‌های اسلامی ایجاد کرد که موجب تحولات عظیمی شد.
 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: ملت ایران از سال ۱۳۴۲ تا ۱۴۰۲ همچنان پیرو مکتب امامین انقلاب هستند و با توکل بر خدا تبعیت، از ولایت و به پشتوانه بصیرت مقابل تمام دسیسه‌ها مقاومت کردند و این مقاومت را تا ظهور امام عصر (عج) ادامه می‌دهند.
 
وی ادامه داد: در آستانه سی و پنجمین سالروز ارتحال امام خمینی (ره) میلیون‌ها نفر پس از همه‌گیری کرونا در محضر مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) در مرقد مطهر حضرت امام (ره) حضور یافتند و بار دیگر با آرمانهای والای بنیانگذار جمهوری اسلامی و جانشین برحقش تجدید بیعت کردند.
 
امام جمعه اراک اضافه کرد: در کنار مراسم باشکوه سالگرد ارتحال در مرقد مطهر حضرت امام (ره) و سراسر ایران و کشورهای مختلف اسلامی و غیراسلامی مراسم باشکوهی نیز هرساله در بیت تاریخی امام خمینی (ره) در شهر هفت هزار شهید و استان مفاخر و تاریخ ساز برگزار می‌شود.
 
وی بیان کرد: حوادث دلخراش سال‌های قلدری رضاخان زمینه مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم و برداشتن گام‌های بزرگ را در امام راحل فراهم کرد، پس از آیت الله بروجردی با وجود اینکه مجلات بسیاری امام را برای مرجعیت معرفی کردند اما امام هرگز مدعی مرجعیت نبود، امام خمینی (ره) در ماجرای انجمن‌های ایالتی و ولایتی که به دنبال حذف قرآن، اسلام، ارزش‌های اسلامی، مجلس و قانون و قانونگذاری بود، وارد صحنه شد.
 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: امام خمینی (ره) متوجه شد پس از رحلت آیت الله بروجردی، رژیم طاغوت فرصت برای از بین بردن معیارهای دینی پیدا کرده است و سخنرانی‌های امام راحل رژیم را مجبور به عقب نشینی کرد.
 
وی تأکید کرد: هسته اصلی انقلاب از سال ۱۳۴۲ شکل گرفت و سخنرانی‌های قاطع امام راحل در عاشورا و وقایع مهم تاریخی سبب حرکت مردم شد.
 
دری نجف آبادی با بیان اینکه امام خمینی (ره) نشان داد دین وسیله جهاد، مجاهدت، شهادت در راه خدا، امربه معروف و نهی از منکر و مبارزه با ظلم است، گفت: فتوای جهادی مقام معظم رهبری و آیت الله سیستانی عراق را نجات داد و داعش و تجزیه طلبان را نابود کرد.
 
وی افزود: عظمت آفرینی فلسطین با قدرت در مقابل اسرائیل به برکت خون شهدا است و مسیر ملت‌های آزادی خواه لبنان، سوریه و فلسطین را در جهاد و شهادت تثبیت کرد.
 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تأکید کرد: امام خمینی (ره) به ملت ما وحدت و شرف داد و دست استکبار و استعمار را قطع کرد و زمینه رشد را در زمینه‌های مختلف فراهم کرد.
 
وی افزود: یکی از مهمترین ویژگی‌های حضرت امام (ره) دلدادگی و اعتماد به خدا بود که همین عامل منشأ تحولات بزرگ شد و امام خمینی (ره) پیروزی‌ها و موفقیت‌ها را به خداوند متعال نسبت می‌داد و همواره مردم و ملت‌ها را با خدا و اعتماد به نصرت الهی دعوت می‌کرد.
 
امام جمعه اراک با بیان اینکه امام خمینی (ره) مردم باور بود و توجه زیادی به مستضعفان و محرومین جامعه داشت، گفت: مکتب امام مکتب توجه به مردم و مظلومین بود و هرکجا که نامی از مظلومان هست نام زیبای امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی می‌درخشد و به برکت تفکر امام راحل انقلاب اسلامی مامن مظلومان عالم شده است.
 
وی افزود: همچنین حضرت امام (ره) استکبار ستیز و ظلم ستیز بود و باور قلبی داشت که با اعتماد به خداوند متعال نباید زیر بار زورگویی بیگانگان و ظالمان رفت و این رفتار امام راحل ریشه قرآنی دارد.
 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: معنویت مبتنی بر اسلام ناب محمدی (ص) امام خمینی (ره) از دیگر ویژگی‌های ایشان بود و حضرت امام سیاست را با معنویت پیوند داده بود و حضرت امام (ره) پرچم عدالت خواهی را برافراشت و در طی ۴۳ سال گذشته انقلاب اسلامی گام‌های بلندی برای عدالت برداشته که البته باید حرکت به سمت عدالت اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و … شتاب بیشتری داشته باشد.
 
وی تأکید کرد: پیشرفت‌های عظیم پزشکی، صنایع نظامی و دفاعی، میلیون‌ها دانش آموخته دانشگاهی در مقاطع مختلف تحصیلی، مردم سالاری دینی از برکت قیام امام راحل است.
 
امام جمعه اراک افزود: مشکلات اقتصادی و فرهنگی وجود دارد و قوای سه گانه، نیروهای مسلح و مردم باید برای حل مشکلات کمک کنند و از طرفی با رویکرد جهاد تبیین زمینه آگاه‌سازی تخریب کنندگان و فریب خوردگان فراهم شود.
 
وی با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال بیان کرد: استان مرکزی برای تحقق فرمان سال آمادگی کامل دارد و ظرفیت‌های فراوانی در این استان وجود دارد که باید با هم افزایی و مشارکت همه جانبه و همدلی مسئولین در این مسیر گام‌های بلندی برداشت.
 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: نمایندگان با هم همکاری کنند و انتظارات غلط باید اصلاح شود و همه باید در تولید ناخالص ملی نقش داشته باشند.
 
وی تأکید کرد: امام راحل راه را به ما نشان داد و یاد داد که ما می‌توانیم و امروز قدرت مطلق منطقه هستیم و با همت‌های بلند می‌توان بر مشکلات اقتصادی، اجتماعی و بی بند باری پیروز شد.
 
دری نجف آبادی بیان کرد: سوءتدبیرها باید به تدبیر تبدیل شود و جانشین امام راحل با تمام وجود مسیر امام را ادامه دادند و امروز بیانیه گام دوم انقلاب سندی برای پیشرفت و حرکت به سمت تمدن اسلامی است
 
وی تأکید کرد: رمز موفقیت ملت ایران توجه به رهنمودها و مکتب امامین انقلاب اسلامی است و هرکجا که از این تفکر فاصله گرفتیم دچار عقب ماندگی شدیم و لذا درس امروز ما و آینده درخشان ایران اسلامی توجه به مکتب امامین انقلاب اسلامی است.
 
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: مکتب و اندیشه امامین انقلاب نیاز همیشگی ملت ایران برای پیشرفت و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان خصوصاً فتنه انگیزی های آنها با روایت سازی های غلط از حماسه‌های انقلاب اسلامی است و امروز جهاد تبیین مطالبه مهم و فوری امام خامنه ای برای همه و خصوصاً نخبگان، دانشگاهیان و پیشکسوتان لازم الاجرا است.
 
انتهای پیام/ 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار