یادداشت/ سیدمحمدصالح فاطمی

نسلی که خمینی (ره) را ندیده خود را شاگرد مکتبش می‌داند

روایت امروز هم عجیب است. نسلی که خمینی را ندیده خود را شاگرد مکتبش می‌داند و می‌گوید که در راهش قدم برمی‌دارد! محکم به پای آرمان‌ها ایستاده و عقب نمی‌کشد و هیچ فتنه‌ای حریف آن‌ها نیست! 
کد خبر: ۵۹۴۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲ - 04June 2023

گروه استان‌های دفاع‌پرس‌ ـ سیدمحمدصالح فاطمی؛ چهاردهم خرداد ماه ۱۳۶۸. از آن روز‌ها که تاریخ سرعت ثبت روایت خود را در بالاترین حد خود میدید. روایتی‌هایی که احساسات در آن نقطه اوج داشت. هنوز که هنوز است می‌توان از روی فیلم‌ها و نوشته روایت‌های مربوط، بهت و فضای سنگین آن زمان را حس کرد. مگر چه شده است؟ بهتر است بگوییم چه نشده است؟ رحلت امام مستضعفین خمینی کبیر کم حادثه‌ای نیست! 
 
صدای لرزان گوینده خبر، بهت مردم، ناله‌های سرکشیده به آسمان، کورسوی امید منافقین و دشمنان، مراسم تشییع که نشان از ولایت دوستی محض می‌داد، مجلس خبرگان... هرکدام روایت عجیبی است. بگذریم روایات آن زمان بسیار است. به امروز بیاییم. روایت امروز چیست؟
 
امروز چهاردهم خردادماه ۱۴۰۲. استوری‌ها، یادداشت‌ها، مراسم‌ها و... آن هم برای بزرگداشت امام! نسل جدیدی سخنان امام رابازگو، عکس امامین انقلاب را در دست و در این مراسمات شرکت می‌کند. انگار به تازگی اتفاقاتی افتاده است. مردم از اغتشاشاتی می‌گویند که بدست نسل جدیدی که خود را «شاگرد مکتب خمینی» می‌دانند، به شکست منجر شد!
 
روایت امروز هم عجیب است. نسلی که خمینی را ندیده خود را شاگرد مکتبش می‌دانند و می‌گویند که در راهش قدم برمی‌دارند! محکم به پای آرمان‌ها ایستاده و عقب نمی‌کشند و هیچ فتنه‌ای حریف آن‌ها نیست! 
 
نه! روایت امروز عجیب نیست. شخصیت امام خمینی ره است که عجیب است. شخصیتی که با ایمان و با اراده که در مقابل دنیا ایستاد و نهضتی ساخت، مکتبی بنا کرد که سالیان سال است قلب ملت‌ها، کشور‌ها و نسل‌ها را تسخیر کرده است. به راستی شجاعت و اراده، اخلاص و ایمان چه‌ها که نمی‌کند! خودباوری و شجاعت، ایستادگی در برابر ظلم، عدالتخواهی و فساد ستیزی، اخلاق‌مداری و ایمان همه را امام زنده و فریاد کرد. این ویژگی‌ها هر نسلی را درگیر خود می‌کند.
 
شاید باورتان نشود، اما اینجای متن ده دقیقه‌ایست که قلمم نمی‌نویسد. نمیتواند بنویسد. از چه بنویسد؟ در چند خط روایت کند که حق مطلب ادا شود؟ بی‌خیال. ساده روایت خودم را می‌گویم:
 
امروز ۱۴ خرداد ماه ۱۴۰۲، من خود را شاگرد مکتب خمینی می‌دانم محکم پای آرمان‌ها ایستاده و عقب نخواهم کشید و وبا پشتوانه چنین مکتبی، هیچ فتنه‌ای حریف من نخواهد شد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها