دلنوشته سردار اخلاص شهید «سید حسین فیض»؛

امام خمینی تبلوری از کوثر

به مناسبت 14 خرداد رحلت جانسوز بنیانیگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، دلنوشته سردار اخلاص شهید «سید حسین فیض» در رابطه با امام خمینی (ره)، زمانی که در بیمارستان بُن آلمان برای معالجه مجروحیت جنگی بستری شده بود منتشر می شود.
کد خبر: ۵۹۴۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲ - 04June 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، به مناسبت 14 خرداد رحلت جانسوز بنیانیگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، دلنوشته سردار اخلاص شهید «سید حسین فیض» در رابطه با امام خمینی (ره)، زمانی که در بیمارستان بُن آلمان برای معالجه مجروحیت جنگی بستری شده بود را از نظر می گذرانید:
 
«امام خمینی تبلوری از کوثر»
۶۹/۵/۹
قبله عشق
 
امام دل‌ها بود، صد قافله با خود ربود. بارقه‌ای از روح الهی را باز نمود. در سالیان قحطی رشادت و مردانگی کوه استوار قوت بود. نمی‌توان او را با نامی خواند و با وصفی ستود. کلمات در دامنه قُله وجودی او، می‌لغزند و بر زمین می‌افتند. صاحبان طبع، با کلمات و حروف درگیرند و خُرده طبع شاعرانه در انبوه حروف پیچاپیچ، گم می‌شوند.
 
او طبع سیال و دقیق زمانه بود. آهنگ و هزاران نغمه، در موسیقای کلام او محو می‌شدند. او، فقیه بود، اما فقه را دکان نساخت. به جهاد شهره شد، اما نماز شب را از یاد نبرد. شعری گفت، اما در تخیل و ستایش پیش نرفت. او مفسر بود، اما از رو تفسیر نمی‌گفت، اوراق را وا گویه نمی‌ساخت. او از ورق دل می‌خواند و از راز هزاران پرده بر می‌داشت.
 
قائد طریقت بود، اما شریعت را در مسلخ باطنی گری قربانی نکرد.
 
فیلسوف بود، اما از متن قرآن و حدیث دور نشد. از کلمه جامعه الهی در عصر نو بود و این قلم و هزاران، چون او، در عجز از آن که پرتوی از آفتاب گیرند و گوشه‌ای از گفته‌ها و ناگفته‌ها را بازگویند.
 
اما در حد توان و استطاعت و با عنایت از بزرگواری و رحمت آن روح تابناک، این نوشتار مرقوم می‌شود. به امید آنکه، از دیده اغماض خوانندگان گذر کند و فروافتادگی کلام را، از دشواری راه و قلت بضاعت بنگرند و امام شهیدان و امت امام یاور باد.
 
بُن ۷/۵ عصر بوقت آلمان
 ۹:۱۵ دقیقه شب به وقت ایران»
 
سردار شهید حاج «سید حسین فیض اردکانی»، فرزند سید نورالله، در تاریخ ۱۳۳۴/۷/۱در اردکان متولد شد و در ۱۳۹۷/۳/۶ به شهادت رسید. وی در عملیات‌های منطقه کردستان، والفجر مقدماتی، والفجر۲، والفجر۴، خیبر، بدر، والفجر۸، نصر۷، بیت‌المقدس۲، بیت‌المقدس ۴، حضور داشت.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار