مسئول بسیج رسانه استان البرز:

قیام پانزدهم خرداد یک الگو برای شکل‌گیری انقلاب اسلامی بود

موسوی‌زاده ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و شهدای قیام پانزدهم خرداد سال ۱۳۴۲، گفت: قیام پانزدهم خرداد ۱۳۴۲ یک الگو برای شکل‌گیری انقلاب اسلامی بود.
کد خبر: ۵۹۴۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷ - 05June 2023

قیام پانزدهم خرداد یک الگو برای شکل گیری انقلاب اسلامی بودبه گزارش  دفاع‌پرس از البرز، «محمدرضا موسوی زاده» مسئول بسیج رسانه استان البرز با بیان اینکه قیام پانزدهم خرداد نقطه عطفی در شکل گیری انقلاب اسلامی بود، اظهار داشت: سنگ بنای نظام مقدس جمهوری اسلامی از پانزدهم خرداد سال ۱۳۴۲گذاشته شد و این قیام مردمی تا پیروزی انقلاب اسلامی روی تمام جنبش‌های بعدی اثر گذار بود.

وی با بیان اینکه مردم با شنیدن خبر دستگیری امام خمینی (ره) در پانزدهم خرداد ۱۳۴۲ به خیابان‌ها آمدند و در برخی مناطق، چون شهرستان ورامین کفن پوش شدند، افزود: هر چند قیام مردم مسلمان ایران اسلامی در پانزدهم خرداد ۴۲ به خاک و خون کشیده شد، اما این قیام الگویی برای تمام جنبش‌های بعدی شد.

مسئول بسیج رسانه استان البرز با بیان اینکه رسانه وظیفه دارند عظمت حماسه پانزدهم خرداد سال ۱۳۴۲را برای مردم و به ویژه نسل جوان روایت کنند، خاطرنشان کرد: نسل جوان باید با فداکاری‌ها و جانفشانی‌هایی که در جهت پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفته آشنا شود و رسانه‌ها در این زمینه وظیفه سنگینی به عهده دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار