در مراسم رونمایی از ابرموشک هایپرسونیک ایرانی؛

حجت‌الاسلام رئیسی: رونمایی از ابَرموشک «فتاح» پیام‌آور عزت و استقلال است/ قدرت موشکی توان بازدارندگی ایجاد می‌کند

رئیس جمهور موشک هایپرسونیک فتاح را از مؤلفه‌های اقتدار کشور دانست و گفت: قدرت موشکی ایران برای کشور‌های منطقه، عامل تأمین امنیت و صلح پایدار است.
کد خبر: ۵۹۴۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴ - 06June 2023

حجت‌الاسلام رئیسی: رونمایی از ابَرموشک «فتاح» پیام‌آور عزت و استقلال است/ قدرت موشکی توان بازدارندگی ایجاد می‌کندبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور در مراسم رونمایی از ابرموشک هایپرسونیک «فتاح» که صبح امروز (سه‌شنبه) در ستاد نیروی هوافضای سپاه برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز روز بسیار خوبی است؛ زیرا شاهد رونمایی از دستاورد بزرگی در بخش هوافضای سپاه هستیم، اظهار داشت: اولین مولفه قدرت و اقتدار در ملت ما ایمان است؛ در تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی که در ۱۴ خرداد فرمودند ایمان به‌عنوان یک مولفه مهم محسوب می‌شود؛ لذا آنچه از سال ۱۳۴۲ و ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ و سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی کشور ما را حفظ کرد، ایمان مردم بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه آنچه در این مدت ملت ما را پیش برده و علی رغم خواست دشمنان گام‌های بزرگی را برداشته ایمان و امید به خداوند متعال بوده است، گفت: لذا ضرورت دارد، همواره به‌عنوان یک مولفه مهم اقتدار، ایمان و امید را پاس بداریم.

وی افزود: آن روزی که شهید والامقام «حسن طهرانی مقدم» در مجموعه هوافضای سپاه فعالیت خود را با اراده فرمانده معظم‌کل قوا آغاز کرد، شاید کسی گمان نمی‌برد پدیده‌هایی نویی که برای همه جهانیان خیره کننده باشد، به وجود بیاید؛ امروز که این دستاورد مهم و بزرگ به دست فرماندهی نیروی هوافضای سپاه رو‌نمایی شد، شکرگذار باشیم.

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: مجموعه نیروی هوافضای سپاه کار‌هایی که انجام می‌دهند بر پایه دانش و علم است، در کشور ما خوشبختانه این علم و دانش در صنایع موشکی و دفاعی و نظامی بومی شده و وارداتی نیست.

رئیس جمهوری بیان داشت: صنعت موشکی و دفاعی ما امروز در حالی به پیشرفت و شکوفایی رسیده است که در دوران دفاع مقدس با وجود آن که تهران و سایر شهر‌های کشور را موشک باران می‌کردند، قدرت دفاعی نداشتیم، لذا از همان موقع تلاش‌ها برای مستقل شدن در حوزه دفاعی آغاز شد و امروز به اوج قدرت بازدارندگی رسیده‌ایم؛ این قدرت و توان برای کشور‌های منطقه نقطه امنیت و صلح پایدار است.

وی تأکید کرد: در دیداری که با برخی مسئولان کشور‌های منطقه داشتم، عنوان می‌کردند که ایران یار روز‌های سخت است و اگر نبود تلاش‌های حاج قاسم سلیمانی و نیروی قدس سپاه و دفاعی که ایران از ما در برابر هجوم تکفیری‌ها و داعشی‌ها کرد، از کشورشان چیزی باقی نمانده بود.

حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: قدرت نطامی و دفاعی و موشکی ایران بازدارندگی دارد البته نه فقط از هجوم بلکه از فکر هجوم هم بازدارندگی ایجاد می‌کند؛ این قدرت موشکی معنایش آن است که منطقه از شر اشرار و تعرض بیگانگان در امان بماند، لذا پیام آن به مردم منطقه، پیام امنیت است و پیام به کسانی که فکر تعرض به ایران هستند این است که جمهوری اسلامی کشوری قدرتمند است و قدرت او برای حمایت از ملت ایران و مظلومان عالم است.

رئیس جمهوری اظهار کرد: مردم منطقه وقتی چنین رونمایی صورت می‌گیرد ابراز خوشحالی می‌کنند، چون بر قدرت منطقه افزوده می‌شود. در واقع قدرت ایران یعنی قدرت منطقه و ملت‌های مظلوم، لذا این پیام عزت و استقلال و بازدارندگی است.

وی افزود: گاهی بیان شده است که ساخت موشک برای چیست که باید گفت این برای بازدارندگی است؛ موشک را برای این می‌سازیم تا مورد تعرض دشمنان قرار نگیریم و از یک قدرتی برخوردار شویم که در ذهن دشمنان فکر تعرض هم ایجاد نشود. در واقع موشک برای موشک نزدن دشمنان است نه برای موشک زدن‌ما.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه شهید طهرانی مقدم بعد از شهادتش شناخته شد و کسی خبری از فعالیت‌های او نداشت، گفت: روزی که شهید طهرانی مقدم این‌کار را شروع کرد می‌گفتند با این تحریم‌ها مگر امکان دارد، ولی او همه تحریم‌ها را دور زد و آن‌ها را بی اثر کرد و علی رغم‌همه تهدید‌ها و تحریم‌ها کار‌های بزرگی را انجام داد و توان امنیتی کشور را بالا برد.

رئیس جمهوری با بیان اینکه رونمایی از موشک هایپرسونیک پیامی به سایر صنایع کشور دارد، خاطرنشان کرد: چگونه صنایع دفاعی و هسته‌ای علی‌رغم همه تهدید‌ها و تحریم‌ها پیشرفت داشته است؛ ولی در سایر بخش‌ها چنین موضوعی را شاهد نیستیم لذا باید این علم وفناوری که داریم باید به سایر صنایع لبریز شود تا سایر صنایع هم از این فناوری‌ها بهره‌مند شود و کار صنعت در کشور رشد یابد.

وی ادامه داد: به همه بخش‌های صنعتی می‌گویم که این یک درس است که می‌توان علی رغم همه تهدید‌ها و تحریم‌هایی که دشمن ایجاد می‌کند، کار‌های بزرگی در برابر چشم بیگانگان انجام داد، حتما در صنعت خودرو سازی و سایر صنایع می‌توان این فناوری را ایجاد کرد و کار‌های بزرگ و ماندگار در جهت گره گشایی از زندگی مردم انجام داد؛ این کار مبتنی بر ایمان و امید ایجاد شد.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه امروز دولت و نیرو‌های مسلح در یک عرصه تلاش می‌کنند، خاطرنشان کرد: وحدت و انسجام همه نیرو‌ها مثال زدنی و در جهت پیشرفت کشور است؛ پیشرفتی که موجب شده تا دشمن عصبانی شود و خشم خود را در بعضی عرصه‌ها نشان دهد؛ لذا به دشمن می‌گوییم اگر از پیشرفت‌های کشور عصبانی هستید، عصبانی باشید، چون این پیشرفت‌ها مردم را خوشحال می‌کند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار