شاعر آیینی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

نسل جدید در شناخت امام (ره) مظلوم واقع شده است

حجت‌الاسلام علوی با بیان اینکه نسل جدید در شناخت امام (ره) مظلوم واقع شده است، گفت: امیدواریم دوستان خطر تحریف امام (ره) را احساس کنند و برای شناخت امام (ره) به فرزندان‌مان به میدان آیند تا این میراث از بین نرود.
کد خبر: ۵۹۴۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۸ - 07June 2023

حجت‌الاسلام «سلمان علوی» شاعر آیینی کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، به جایگاه حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و با بیان اینکه شاعران زیادی درباره شخصیت ایشان شعر سروده‌اند، درخصوص اشعاری  که با محوریت امام (ره) گفته است، اظهار داشت: اولین‌سروده من برای حضرت امام خمینی (ره) مدحی برای ایشان بود و مناسبت خاصی نداشت؛ این شعر را بخاطر کاریزما و علاقه‌ای که به ایشان داشتم، سرودم. 

وی تصریح کرد: همه احزاب و گروه‌های فکری با سلایق مختلف همواره سعی داشته‌اند حضرت امام خمینی(ره) را مصادره کنند که نشان دهنده جایگاه و محبوبیت ایشان در قلوب است و طبيعتاٌ بنده نیز در همان سال‌های ابتدایی شاعری، سروده‌هایی برای ایشان داشتیم.

حجت‌الاسلام سلمانی به تشریح علت عدم شناخت جوانان نسل جدید از حضرت امام خمینی (ره) پرداخت و گفت: درخصوص معرفی امام (ره) موضوع کم‌کاری در معرفی و البته مصادره‌ای که عرض کردم وجود دارد؛ گروهک‌ها و گروه‌ها همواره سعی می‌کنند ایشان را مصادره کنند لذا سلایق مختلف اجازه نمی‌دهند امام (ده) آنگونه که بود معرفی شود چراکه بحث منافع در میان است.

این شاعر آیینی تصریح کرد: شما ببینید در میان احزابی که در کشورمان وجود دارد تقریبا همگی سعی دارند به سخن حضرت امام (ره) استناد داشته باشند؛ همین احزابی که چشم دیدن همدیگر را ندارند همگی به امام (ره) استناد می‌کنند و طبیعی است که این‌ها اجازه نخواهند داد امام (ره) آن‌گونه که بوده است، معرفی شود.

وی همه‌جانبه‌ بودن را مهم‌ترین ویژگی امام (ره) دانست و ادامه داد: این ویژگی امام (ره) انقلاب را هم همه‌جانبه کرد؛ حرکت امام (ره) همانطور که تاریخ را حرکت داد و همان‌طوری که جغرافیایی ما را حفظ کرد و برای اولین‌بار سدی گذاشت تا کشورمان کوچک‌تر از گذشته نشود. ایشان در تایخ، جغرافیا، علم، فقه و دیگر علوم تاثیرگذاشت لذا ادبیات بعد از انقلاب نیز مرهون چندجانبه بودن امام (ره) است.

حجت‌الاسلام سلمانی گفت: چندجانبه بودن امام (ره) و معنوی بودن ایشان چیزی نیست که با ذوق و منافع برخی‌ها همسو باشد لذا بسیاری سعی دارند امام (ره) را به‌نفع خودشان و ایده‌آل‌هایشان مصادره کنند لذا نسل جدید در شناخت امام (ره) مظلوم واقع شده است.

این شاعر آیینی با تاکید براینکه هنوز دلسوزانی وجود دارند که امام (ره) را به‌درستی می‌شناسند، گفت: افراد شاخصی وجود دارند که می‌توانند در معرفی امام (ره) تاثیرگذار باشند که مع‌الاسف مشغول کارهای اجرایی و مدیریتی و همایش‌ها شده‌اند که امیدواریم این دوستان خطر تحریف امام (ره) را احساس کنند و برای شناخت امام (ره) به فرزندان‌مان به میدان آیند تا این میراث از بین نرود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار