در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

معاون حقوقی رئیس جمهور: آمریکا بزرگترین رژیم ناقض حقوق بشر است/ هیچ خونی بدون دخالت آمریکایی‌ها در دنیا ریخته نمی‌شود

دهقان گفت: آمریکایی‌ها با اینکه بیشترین جنایات را در تاریخ بشریت مرتکب شده‌اند و تاریخ کشورشان مملوء از جنایت علیه بشریت است، اما در کمال وقاحت داعیه حقوق بشر دارند.
کد خبر: ۵۹۴۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۰ - 11June 2023

جنایت علیه بشریت جزء لاینفک سیاست آمریکا است«محمد دهقان» معاون حقوقی رئیس جمهوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به جنایات آمریکا و اقدامات ناقض حقوق بشر این کشور طی سالیان متمادی اظهار داشت: آمریکایی‌ها با اینکه بیشترین جنایات را در تاریخ بشریت مرتکب شده‌اند و تمام تاریخ آمریکا مملوء از جنایت علیه بشریت است، اما در کمال وقاحت داعیه حقوق بشر دارند.

دهقان خاطرنشان کرد: آمریکا از بدو تاسیس خود مرتکب جنایت علیه بشریت شده است، حتی فرآیند شکل‌گیری این کشور توأم با جنایت علیه مردم سرخ‌پوست این کشور بوده است، همچنین سردمداران این کشور به محض اینکه در شرایط جنگ جهانی قدرت گرفتند، بی سابقه‌ترین جنایت، یعنی کشتار آنی مردم ژاپن را مرتکب شدند.

معاون حقوقی رئیس جمهوری با بیان اینکه در اکثر جنگ‌هایی که در دنیا اتفاق افتاده است، آمریکا یک سویه ماجرا بوده است، خاطرنشان کرد: طی دو دهه گذشته هم جنایات این کشور کاملاً آشکار است که به طور مثال می‌توان به کشتار مردم افغانستان و عراق اشاره کرد.

وی افزود: علاوه بر جنایاتی که این کشور به صورت مستقیم انجام می‌دهد، خود را با رژیم صهیونیستی در قتل‌عام مردم مظلوم فلسطین شریک می‌کند، تا وقتی که ایالات متحده در موضوع یمن دخالت داشت، ما شاهد فجیع‌ترین و دردآورترین بحران‌های انسانی در یمن بودیم، به طور کلی باید گفت در همه دنیا هیچ خونی بدون دخالت آمریکا ریخته نمی‌شود.

دهقان خاطرنشان کرد: متأسفانه با قدرت جهنمی که آمریکا در گذشته داشته است و به پشتوانه نفوذی که در سازمان‌های بین‌المللی دارد، سعی کرده که خود را مبرا کند و در موضع طلبکار در مسائل حقوق بشری قرار بگیرد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها