مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز:

شانزدهمین کنگره ملی «شعر عاشورایی» در البرز برگزار می‌شود

«جابری انصاری» با توجه به اهمیت ترویج فرهنگ عاشورا و معرفی حماسه امام حسین (ع) به نسل جوان، از برگزاری شانزدهمین کنگره ملی «شعر عاشورایی» در استان البرز همزمان با سراسر کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۹۴۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷ - 07June 2023

شانزدهمین کنگره ملی «شعر عاشورایی» در البرز برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از البرز، «سعید جابری انصاری» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تاکید آیت‌الله «حسینی همدانی» نماینده ولی فقیه در استان البرز، مبنی بر اینکه از شعر در جهت بیان مطالب دینی و آیینی به نحو شایسته‌ای استفاده شود، اظهار داشت: شانزدهمین کنگره ملی «شعر عاشورایی» به زبان فارسی، ترکی و کردی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شاعران استان البرز تا هجدهم مردادماه جهت حضور و ثبت نام در این کنگره فرصت دارند، افزود: این کنگره امسال در دو بخش اصلی (شعر عاشورایی) و بخش ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

جابری انصاری با بیان اینکه در بخش ایثار و شهادت با تأکید بر شهدای کردستان، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم برگزار خواهد شد، گفت: روایت حماسه امام حسین (ع) با زبان شعر و ارتقاء کیفی شعر آیینی استان البرز و همچنین تداوم راه امام حسین (ع) توسط شهدا از مهم‌ترین اهداف برگزاری این کنگره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز خاطرنشان کرد: شعر، رسانه‌ای بسیار اثرگذار در زمینه جهاد تبیین و ترویج ارزش‌های دینی و مذهبی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار