نشست توانمندسازی بانوان فعال فرهنگی در رشت برگزار شد

نشست توانمندسازی بانوان فعال فرهنگی با موضوع ضرورت حرکت‌های مردمی در رشت برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۴۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰ - 07June 2023

نشست توانمندسازی بانوان فعال فرهنگی در رشت برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، نشست توانمندسازی بانوان فعال فرهنگی با موضوع ضرورت حرکت‌های مردمی، آفات و بایسته‌ها به همت دفتر بانوان ستاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در رشت برگزار شد.

مدیر مجموعه تربیتی اندیشمندان جوان در این نشست با تاکید بر لزوم به میدان آوردن مردم اظهار داشت: یکی از آسیب‌های مجموعه‌های فرهنگی، این است که متکی به افراد هستند؛ قائم به فرد بودن، مانع رشد می‌شود، در نتیجه مجموعه‌ تربیتی باید به گونه‌ای باشد که اگر یک فرد از آن کم شود، کار او به همان کیفیت پیش برود و این همان ویژگی حلقه‌های میانی است.

حجت‌الاسلام پورشعبانعلی تصریح کرد: متولیان فرهنگی برای تغییر و تحول باید دغدغه‌مند باشند؛ بسیاری از مسولین متولی امر، که امکانات و قدرت در اختیار دارند، هنوز دغدغه‌مند نشده‌اند و تا زمانی که دغدغه‌ تحول بوجود نیاید کار اتفاق نمی‌افتد و تحول رخ نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه برای تحول عمومی باید هدف بزرگتر را به اهداف کوچکتر تبدیل کنیم گفت: رسیدن به هدف‌های کوچکتر و ایجاد تحول‌های خرد، آسانتر است؛ وقتی کارها را در مقیاس کوچک، انجام دهیم،‌ کشف آسیب‌ها راحت‌تر است و زودتر به نتیجه می‌رسیم.

پورشعبانعلی خاطرنشان کرد: در جبهه‌سازی، باید مجموعه‌هایی را که به قله نزدیک‌ترند شناسایی نموده و از روش‌های موفق آنان الگوپذیری نمود. باید کمک کنید که افکار و برنامه‌های آن مجموعه به مجموعه‌های دیگر تسری پیدا کند.

این فعال فرهنگی تربیتی افزود: ما باید دست در دستان مردم بگذاریم و حرف آنان را بشنویم و گوش شنوای خوبی برای مردم باشیم؛ به سراغ مخاطبین برویم و با التفات و توجه، سخن آنها را بشنویم.

وی تصریح کرد: در این برهه تنها چیزی که ثمر می‌دهد، کاری است که در مسیر رضایت الهی باشد. وقتی نیت برای خدا خالص بشود و صبغه‌ی الهی پیدا کند، قدم‌ها برکت پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ سمیه اقدامی

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار