معاون پارلمانی رئیس جمهور:

اقتدار و توان بازدارندگی جمهوری اسلامی فرمان الهی است

«حسینی» با تصریح بر اینکه داشتن اقتدار و توان بازدارندگی فرمان الهی است، گفت: اگر قدرتمند باشیم در مذاکرات تامین کننده منافع کشور خواهیم بود.
کد خبر: ۵۹۵۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰ - 08June 2023

اقتدار و توان بازدارندگی جمهوری اسلامی فرمان الهی استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «سید‌محمد حسینی» معاون پارلمانی رئیس جمهور امروز در مراسم یادواره شهدا و گرامیداشت سه عالم بزرگوار از دیار سوادکوه آیت الله «صالحی مازندرانی»، آیت الله شهید «سلیمانی» و شهید «عبدالوهاب قاسمی» و در جمع پرشور مردم متدین، ولایی و انقلابی لفور در روستای نفت چال با اشاره به آخرین نمونه از دستاورد‌های قابل توجه آزمایش ابر موشک هایپرسونیک فتاح اظهار داشت: ملت ایران با اعتماد به نفس و خودباوری ضمن خنثی کردن توطئه‌ها و تحریم‌های دشمنان، مسیر عزت و اقتدار را طی می‌کند و دستاورد‌ها و موفقیت‌های چشمگیری را رقم زده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه بدون تردید اگر امثال شهید تهرانی مقدم به این سخن اعتقاد داشتند که باید به اندازه امکانات و توانایی‌های موجود اهداف را تعیین کرد هیچکدام از دستاورد‌های امروز در حوزه دفاعی را نداشتیم، افزود: در هر عرصه‌ای از مواضع اصولی خود عقب نشینی کرده‌ایم دشمنان پیشروی کرده و به تعبیر رهبر معظم انقلاب می‌خواهند ما را به وضع قبل از انقلاب که تحت سلطه‌ی آمریکا بودیم برگردانند.

حسینی در ادامه در واکنش به سخنان اخیر یکی از سیاسیون دولت قبل که گفت «باید به اندازه توانایی‌ها آرزو کنیم»، تصریح کرد: این سخنان برای توجیه رویکرد دیپلماسی التماسی گذشته و زیر سوال بردن سیاست متوازن و رو به گسترش آیت الله رئیسی است، چرا که اگر چنین حرف‌هایی مبنا قرار می‌گرفت، با امکانات اندک امام و مبارزان هرگز انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید و استمرار نمی‌یافت و در جنگ تحمیلی که در آن ائتلاف نانوشته‌ای بین قدرت‌های جهانی وجود داشت به پیروزی نمی‌رسیدیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اگر ملت ایران با نگاه شکست خورده‌ی سازشکاری و تسلیم در برابر قدرت‌های شیطانی حرکت می‌کرد در هیچ حوزه‌ای نمی‌توانست قدم از قدم بردارد، خاطرنشان کرد: اگر صرف تکیه به امکانات و توانایی‌های مادی تعیین کننده بود چگونه پیامبر اکرم (ص) می‌توانست در جزیره العرب در مقابل اشرافیت و کفار، رسالت خود را فراگیر کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با ابراز تاسف از اینکه برخی سیاسیون، منافع ملی فقط لقلقه زبانشان است، خاطرنشان کرد: برخی مرعوب قدرت ظاهری غرب هستند و در عمل تامین کننده مصالح ملی و دینی ملت بزرگ ایران نیستند و در گذشته با طرح ناصواب دوگانه میدان و دیپلماسی و عدم بهره‌گیری از اقتدار کشور در عمل آسیب‌های فراوانی به جایگاه جمهوری اسلامی در جهان زده و سبب تبعات منفی اقتصادی برای کشور شد.

حسینی با بیان اینکه دولت کنونی اعتقاد راسخی به دیپلماسی عزتمندانه و سیاست خارجی متوازن دارد، افزود: همزمان با بازگشایی سفارت ایران در ریاض، ابرموشک هایپرسونیک فتاح نیز آزمایش شد و دوقطبی کاذب هم بوجود نیامد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید براینکه تجربه نشان داد دیپلماسی خواهش و تمنا نه تنها کارساز نبوده، بلکه طرف‌های مقابل را به اخذ امتیازات بیشتر ترغیب می‌کند، اضافه کرد: مثل قضیه برجام که هنوز تعهدات خود را انجام نداده بودند برجام ۲ و ۳ و ۴ یعنی منطقه‌ای، موشکی و حقوق بشری را مطرح کردند.

حسینی در ادامه سخنان خود با تصریح بر اینکه داشتن اقتدار و توان بازدارندگی فرمان الهی است، متذکر شد: اگر قدرتمند باشیم در مذاکرات تامین کننده منافع کشور خواهیم بود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه دولت مردمی برنامه‌ها و اقدامات فراوانی برای ایجاد تحول در زندگی و معیشت مردم در دست انجام دارد، خاطرنشان کرد: آیت الله رئیسی تاکید دارد که مدیران باید با عمل خود و انجام فعالیت‌های گسترده در عرصه‌های داخلی و خارجی امید و ایمان را در دل مردم تقویت کنند.

حسینی به تشریح دستاورد‌های دولت پرداخت و گفت: دولت در ۲۲ ماه گذشته در عرصه سیاست خارجی ۴۳۶ سند را با کشور‌های مختلف در حوزه‌های اقتصادی، علم و فناوری، فرهنگ و مسائل سیاسی، حقپقی و بین الملل امضا کرده و مصمم به اجرای آنهاست تا شرایط را به نفع مردم متحول سازد و این حجم از اقدامات و به نتیجه رسیدن حائز اهمیت و کم ‌ظیر یا بی‌نظیر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها