استاندار مرکزی:

۳۴ هزار میلیارد ریال اعتبار سال گذشته به استان مرکزی اختصاص یافت

مخلص الائمه گفت:۳۴ هزار میلیارد ریال اعتبار سال گذشته به استان مرکزی اختصاص یافت.
کد خبر: ۵۹۵۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹ - 08June 2023
۳۴ هزار میلیارد ریال اعتبار سال گذشته به استان مرکزی اختصاص یافتبه گزارش ‌دفاع‌پرس از اراک، «فرزاد مخلص الائمه» استاندار مرکزی امروز پنج شنبه در دیدار با معدن داران استان مرکزی اظهار داشت :۳۲ هزار میلیارد ریال منابع مالی از سال ۹۵ تا سال ۱۴۰۰ به این استان اختصاص یافت که در راستای اجرای طرح‌های عمرانی استان سال گذشته به تنهایی ۳۴ هزار میلیارد ریال منابع مالی برای اجرای این طرح‌ها به استان اختصاص یافت.
 
وی افزود: اعتبارات عمرانی اختصاص یافته به استان مرکزی در سال ۱۴۰۰، هشت درصد از مجموع اعتبارات عمرانی ۶ سال قبل از آن بیشتر بوده است.
 
مخلص الائمه ادامه داد: برخی از طرح‌های عمرانی نیمه تمام استان مرکزی از سال گذشته شتاب جدی گرفته و پل سنجان که به یکی از مطالبات اصلی و به حق مردم شهرستان اراک تبدیل شده بود، با پیشرفت ۳۲ درصد تحویل این دولت شد و ۷۰ درصد بقیه این طرح در مدت یکسال پایان و بهره برداری از آن سال گذشته آغاز شد.
 
وی اضافه کرد: بیمارستان ولیعصر (عج) اراک که عملیات اجرایی آن از ۱۳ سال گذشته آغاز شده و باید خدمات درمانی به غرب کشور ارائه کند در وضعیت نامناسب تحویل شد و اکنون پیشرفت فیزیکی مناسبی داشته و برخی تجهیزات مورد نیاز این بیمارستان نیز خریداری و در انبارها ذخیره سازی شده‌است.
 
استاندار مرکزی تأکید کرد: برخی طرح‌های عمرانی استان مرکزی برای نخستین بار از ابتدای انقلاب تاکنون به صورت شبانه روزی در حال انجام بوده و بهره برداری از برخی از این طرح‌ها آغاز شده است.
 
وی با اشاره به اینکه ۲۵ کارگاه راهسازی اردیبهشت ماه امسال در جاده‌های استان مرکزی آغاز شده که این مهم در مدت ۱۰ سال گذشته بی سابقه بوده‌، گفت: این استان سال گذشته رتبه نخست را در زمینه راهسازی و ترمیم جاده‌های استان در سطح کشور به خود اختصاص داد.
 
مخلص الائمه افزود: انتقال آب تفرش از فاصله ۷۵ کیلومتری به این شهر مصداق کار جهادی بود و سال گذشته اجرای طرح‌هایی که مربوط به دولت بود در یک حرکت جهادی سرعت گرفته است.
 
وی ادامه داد: ردیف دولتی برای اختصاص اعتبار برای اجرای عملیات اجرایی زائر سرای استان مرکزی در شهر مشهد وجود ندارد و امید است با مشارکت و کمک خیران زمینه بهره برداری از این زائرسرا سال آینده همزمان با دهه کرامت برای استفاده مردم در این شهر فراهم شود.
 
استاندار مرکزی بیان کرد: هیچ کارمند دولتی برای استفاده از این زائرسرا به شهر مشهد اعزام نمی‌شود و بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده این زائرسرا مخصوص افراد محروم جامعه و افرادی که از توانایی لازم برای اجاره مهمانسرا ندارند، است.
 
وی خاطر نشان کرد: با بهره برداری از این زائر سرا زمینه اسکان برای ۴۵۰ نفر از افراد محروم جامعه در شهرستان مشهد فراهم می‌شود.
انتهای پیام/ 
نظر شما
پربیننده ها