مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان:

دفاع مقدس دوران مجاهدت بزرگ ملت ایران بود

«سلامی» گفت: دفاع مقدس دوران مجاهدت بزرگ ملت ایران بود و مردم ایران در دفاع از اسلام و انقلاب با تمام وجود وارد، میدان‌های سخت و امتحان‌های سنگین شدند.
کد خبر: ۵۹۵۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶ - 08June 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در جلسه ستاد بزرگداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت سال ۱۴۰۲ که با حضور «احمد ریواده» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان و اعضا ستاد در سالن جلسات مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: دفاع مقدس دوران مجاهدت بزرگ ملت ایران بود و مردم ایران در دفاع از اسلام و انقلاب با تمام وجود وارد، میدان‌های سخت و امتحان‌های سنگین شدند و با استقامت، پایداری و مقاومت و پیروی محض از ولایت پیروز شدند.

سلامی گفت: امروز همه وظیفه داریم در نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس تلاش کنیم که این تلاش‌ها همان مجاهدت فی سبیل‌الله است و ترویج ارزش‌های انقلابی در جامعه مصداق رزق معنوی خواهد بود.

وی افزود: در سال جاری ۱۵ هزار فعالیت و برنامه در حوزه دفاع مقدس و مقاومت برای ۸ ستاد شهرستانی و ۱۴ کارگروه استانی در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس و تمامی دستگاه‌ها اجرایی، مراکز آموزشی و نیرو‌های مسلح در سطح استان پیش بینی شده است که در سوم خرداد بیش از ۳ هزار فعالیت و برنامه اجرا شده است.

وی گفت: به منظور تجلیل از رشادت‌ها و جانبازی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، تجلیل از ۱۵ هزار رزمنده، پیشکسوت و ایثارگر دفاع مقدس را در سال ۱۴۰۲ در برنامه داریم که با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های فرهنگی، ستاد‌های شهرستانی و کارگروه‌ها محقق خواهد شد.

سلامی گفت: در سال جاری ۳ هزار محفل خاطره گویی رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس با ۳۰۰ راوی دفاع مقدس در سطوح مختلف از جمله در سطح پایگاه‌ها، مساجد، دانشگاه‌ها ومراکز آموزشی، اقشار و صنوف، نهاد‌های فرهنگی، دستگاه‌های اجرایی در سطح استان برنامه ریزی شده است؛ که ۵۰۰ محفل خاطره گویی در ایام سوم خرداد برگزار شد.

وی گفت: ثبت برنامه‌های بزرگداشت دفاع مقدس به صورت مستمر در سامانه جامع کشوری که در سطح استان نیز فعالیت دارد می‌تواند در ساماندهی امور مؤثر واقع شود.

سلامی با بیان اینکه سامانه جامع دفاع مقدس و ثبت برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی در آن امری مثبت و حائز اهمیت است، افزود: کارگروه‌ها و ستاد‌های شهرستانی گرامی داشت برنامه‌های دفاع مقدس به منظور اطلاع دیگران و همچنین ثبت فعالیت‌ها برای استفاده آیندگان، باید اقدامات خود را به ثبت برسانند.

وی با بیان این که انتشار کتاب در حوزه ایثار و شهادت از رشد خوبی برخوردار است و لزوم ایجاد بخش ویژه یاد شهدا و فرهنگ دفاع مقدس در کتابخانه‌های استان احساس می‌شود. ادامه داد: ما وظیفه داریم در حد توان در حوزه کتاب و کتابخوانی جوانان و نوجوانان را با فرهنگ دفاع مقدس آشنا کنیم و باید کتابخانه مساجد، روستاها، پایگاهها، مدارس، دانشگا‌ها، ادارات، گلزار شهدا، یادمان شهدای گمنام، و ... تجهیز به کتب دفاع مقدس شوند.

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان گفت: هر جوانی که کتاب‌های دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را مطالعه کند بیشتر با چرایی این دوران و همچنین اهداف نظام جمهوری اسلامی و سیره و منش شهدا آشنا می‌شود و همین منجر به بصیرت‌افزایی آحاد جامعه به‌ویژه جوانان خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار