مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی:

شهدا سرمایه‌های ارزشمند انقلاب اسلامی/ دانشجویان به‌دنبال الگوبرداری از شهدا باشند

سرهنگ «فلاحی» گفت: شهدا در دوران دفاع مقدس با جانفشانی و رشادت‌های خود نقش بزرگی در دفاع از کیان اسلام و صیانت از آرمان‌های انقلاب ایفا کردند لذا دانشجوی امروز ما می‌تواند با تأسی به شهدا و الگوبرداری از آن‌ها در جهت پیشرفت و توسعه کشور گام بردارد.
کد خبر: ۵۹۵۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹ - 10June 2023

دانشجویان به دنبال الگوبرداری از شهدا باشند/ شهدا؛ سرمایه‌های ارزشمند انقلاب اسلامیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز (شنبه) در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه علمی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با دانشگاه فرهنگیان، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس گنجینه گرانبها در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است که در آن  رزمندگان اسلام با تکیه بر سلاح ایمان و تقوا بر دشمن تا بن دندان مسلح پیروز و در این راه با خون خود درخت تناور انقلاب اسلامی را آبیاری کردند.

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس یادآور حماسه‌های سرخ شهدای کربلا و امتداد عاشورای حسینی در دفاع از دین و ولایت بود، بیان داشت: رزمندگان دوران دفاع مقدس با تکیه بر توانمندی‌های داخلی و گوش به فرمان رهبری توانستند بر دشمنان قسم خورده ما پیروز شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی تأکید کرد: امروز اگر در کشورمان آرامش، امنیت و آسودگی برقرار است در سایه گنجینه‌های عظیمی همچون رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس است که با فداکاری تمام در جبهه‌ها حاضر شده و اجازه ندادند دشمنان به خواسته‌های شوم شان برسند.

سرهنگ فلاحی توجه به یاد و خاطره شهیدان و پاسداشت مقام شهیدان براساس رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی را دارای ارزش معنوی بالا دانست و تبیین کرد: شهدا سرمایه‌های ارزشمند انقلاب اسلامی هستند لذا باید این سرمایه‌های دوران دفاع مقدس را حفظ کرده و با جمع‌آوری تجربه‌های غنی و ارزشمند دوران جنگ آن‌ها را به جوانان و نسل‌های آینده منتقل کنیم.

وی انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و نوجوان جامعه را یک نیاز اساسی دانست و تأکید کرد: شهدا در دوران دفاع مقدس با جانفشانی و رشادت‌های خود نقش بزرگی در دفاع از کیان اسلام و صیانت از آرمان‌های انقلاب ایفا کردند لذا دانشجوی امروز ما می‌تواند با تأسی به شهدا و الگوبرداری از آن‌ها در جهت پیشرفت و توسعه کشور گام بردارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی مطرح کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس و یادگاران این دوران از قبیل جانبازان و ایثارگران و همچنین خانواده‌های شهدا بهترین الگوهای فرهنگ ایثار و شهادت هستند که همواره در دسترس ما به‌ویژه دانشجویان قرار دارند که می‌توانیم از آن‌ها درس ایثار، شجاعت و شهامت بیاموزیم.

سرهنگ فلاحی انگیزه خدایی، روحیه انقلابی و ولایت‌مداری را بزرگترین درس جبهه ایثار و شهادت در دوران هشت سال دفاع مقدس ذکر و خاطرنشان کرد: امید است که بتوانیم با بهره‌گیری از این الگوهای ملموس که هنوز در دسترس یکایک ما هستند و با جهاد و تلاش در جهت بصیرت‌بخشی نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل دانشجو حرکت کنیم تا در آینده شرمنده شهدا و خانواده‌های شهدا نشویم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار