معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر تشریح کرد؛

آخرین جزئیات امدادرسانی در مناطق سیل زده کشور

مرادی پور گفت: به دلیل پیش بینی حوادث جوی هزار و ١٤٠ پایگاه امداد و نجات در قالب ١٣ هزار نیروی عملیاتی به صورت آماده باش هستند.
کد خبر: ۵۹۵۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳ - 10June 2023

آخرین جزئیات امدادرسانی در مناطق سیل زده کشوربه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «مرتضی مرادی‌پور» معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر اظهار داشت: طی ۴۸ ساعت گذشته سازمان هواشناسی اعلام کرده که وضعیت نارنجی و قرمز هوا خواهیم داشت.

مرادی‌پور افزود: در ۱۷ استان کشور و بیش از ۳۴ محدوده‌های استانی و شهرستانی مناطق مختلف کشور عملیات امداد رسانی داشتیم و به بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر از هموطنان که دچار آسیب شده بودند در این مناطق امداد رسانی‌هایی شد. به ویژه در استان اصفهان، محور چالوس مازندران تا بامداد امروز هم در استان خراسان شمالی در شهرستان‌های بجنورد اسفراین و شیروان؛ آب گرفتگی‌هایی در مناطق روستایی بارش شدید داشتیم که خدمات امداد و نجات شامل ارائه، جست‌وجو، اسکان و توزیع اقلام و بسته‌های غذایی ارائه‌شده است.

معاون عملیات سازمان امداد نجات درباره ادامه بارش‌ها و آمادگی‌های لازم گفت: هزار و ۱۴۰ پایگاه و مرکز عملیاتی امداد و نجات در سراسر کشور داریم.

وی افزود: با توجه به ناپایداری شرایط آب و هوایی به استان‌ها اعلام آماده‌باش کردیم.

مرادی‌پور در ادامه گفت: با توجه به هشدار‌هایی که داده شده در مناطق مرکزی و شرقی کشور که احتمالاً تا یکشنبه‌ ناپایداری جوی داشته باشیم.

وی افزود: ۱۳ هزار نفر نیروی عملیاتی جمعیت هلال احمر آماده هستند، تا اگر شرایط جوی در هر نقطه‌ای از کشور مشکلاتی را ایجاد کرد امداد رسانی کنند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت: رعایت نکات ایمنی از سوی هموطنان ضروری و شهروندان به مناطق ناپایدار مثل مناطق کوهستانی و یا جنگل و ارتفاعات سفر نکنند و امیدواریم خسارات این حوادث و سوانح به حداقل ممکن برسد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها