تهیه‌کننده سینما و تلویزیون:

رفتار قانونی ساترا باعث شد رفتار‌های سلیقه‌ای کنار برود

شفیعی گفت: رفتار قانونی و ضابطه‌مند ساترا باعث شده است رفتار سلیقه‌ای کنار برود و مرجعیت ساترا حفظ شود و حتی ارتقاء پیدا کند.
کد خبر: ۵۹۵۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷ - 10June 2023

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمدرضا شفیعی» تهیه‌کننده سینما و تلویزیون درخصوص ملاحظات قانونی تولید اثر در قالب‌های مختلف به خصوص نمایش خانگی اظهار داشت: تا پیش از ورودِ سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی، برخی از دستگاه‌ها برای این رفتار‌های سلیقه‌ای، توجیه‌هایی می‌آوردند که این محتوا هرچند مورد تأیید جریان فرهنگی انقلاب اسلامی نیست، اما اصطلاحاً «از آن‌ورِ آبی‌ها» بهتر است. حتی با این توجیه‌ها، از برخی پلتفرم‌ها و حتی بعضاً جریانات سینمایی که مورد تأیید انقلاب اسلامی نیست، حمایت شده است.

این تهیه کننده در ادامه بیان کرد: یکسری خلأ‌های قانونی وجود دارد که شنیده‌ام در مجلس پیگیری می‌شود و به‌زودی مصوب می‌شوند. همین رفتار قانونی و ضابطه‌مند ساترا باعث شده است رفتار سلیقه‌ای کنار برود و مرجعیت ساتر‌ا حفظ شود و حتی ارتقاء پیدا کند.

وی افزود: زیر سوال بردن عملکرد ساترا و هجمه‌پراکنی علیه آن اشتباه است. البته مخالفان ساترا می‌خواهند فضای مجازی رها باشد.

تهیه‌کننده سریال «وضعیت سفید» درمورد شرایط کنونی ساخت سریال و برنامه در شبکه نمایش‌خانگی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه چند پلتفرم تولید محتوای اختصاصی دارند و با هم رقابت می‌کنند، اما معتقدم به لحاظ اقتصادی و جایگاه رسانه‌ای، بازار نمایش‌خانگی در ایران در ابتدای راه خود است. فضای کار برای پلتفرم‌های جدید، بسیار باز است و سه چهار پلتفرم شاخص‌تر روی هم سه میلیون بیننده پیگیر و رسمی دارند. در حالی که حداقل بازاری که باید برای این پلتفرم‌ها متصور هستیم، ۲۵ میلیون نفر است.

وی به موضوع تولید و هدایت‌گری محتوای درست پرداخت و عنوان کرد: نکته‌ای که در دنیای تکثر رسانه‌ها و جنگ رسانه‌ای، رسانه‌ها را به جایگاه بالا و مرجعیت می‌رساند، تولید و هدایت‌گری محتوای درست است. یعنی اصلاً این‌طور نیست بگوییم من، چون چند صد هزار یوزر دارم یا چند میلیون بیننده دارم مخاطب مرا نگاه می‌کند. این روز‌ها دیگر مخاطب به دنبال این است که چه کسی محتوای تکنیکی‌تر و جذاب‌تری تولید می‌کند و بیننده همان محتوا می‌شود. این رسانه می‌تواند شبکه‌های تلویزیونی یا نمایش‌خانگی یا سینما و حتی صفحه اینستاگرام باشد! بنابراین آن‌چیزی که الان مرجعیت رسانه‌ای، ایجاد می‌کند، تولید محتوای درست‌تر است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها