استاندار اصفهان:

همه دستگاه‌ها باید در راستای مصوبات شورای فرهنگ عمومی حرکت کنند

«مرتضوی» گفت: همه دستگاه‌ها موظف‌اند در چارچوب مصوبات شورای فرهنگ عمومی حرکت کنند و ضروری است تعامل لازم در این راستا شکل بگیرد.
کد خبر: ۵۹۵۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵ - 10June 2023

همه دستگاه‌ها باید در راستای مصوبات شورای فرهنگ عمومی حرکت کنندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، «سید رضا مرتضوی» استاندار اصفهان امروز (شنبه) در نود و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: رصدخانه فرهنگی استان از سالهای گذشته شکل گرفته و باید از ظرفیت آن فرهنگی بیش از پیش بهره‌ جست.

وی عنوان کرد: قطعاً مصوباتی که در شورای فرهنگ عمومی استان تصویب می‌شود همه دستگاه‌ها موظف‌اند در چارچوب این مصوبات حرکت کنند و ضروری است تعامل لازم در این راستا شکل بگیرد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: باید نسبت به رصدی که در استان می‌شود نسبت به چالش‌های آینده اشراف مناسبی پیدا کنیم از این رو جایگاه رصدخانه فرهنگی استان در سطح فرابخشی است.

مرتضوی با تأکید بر فعال کردن ظرفیت‌های مردمی، بیان کرد: قطعاً یکی از رویکردهای ما در این راه فعال کردن ظرفیت‌های مردمی است که نباید مورد غفلت قرار بگیرد.

وی همچنین در خصوص طرح «اشاعه زیست عفیفانه در استان» که دستور جلسه دوم این شورا بود، گفت: در این خصوص چالش‌ها شناسایی، اهداف مشخص و برنامه‌های عملیاتی ارائه شود.

استاندار اصفهان اضافه کرد: در این راستا ضروری است زمینه‌های جولان دشمن شناسایی و برای آن برنامه مشخصی داشته باشیم.

مرتضوی یادآور شد: متأسفانه در مجموعه‌های بالادستی نسبت به مدیریت کردن و تصمیم قاطع در موضوع فضای ولنگار فضای مجازی تعلل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این خصوص از مجلس شورای اسلامی که با عنوان مجلس انقلابی شورای چندین بار توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی مزین و متبرک شده است انتظار می‌رود با جدیت بیشتری به موضوع ورود کنند.

زیست عفیفانه فراتر از موضوع حجاب است

در ادامه نشست«محمدرضا جان‌نثاری» معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نیز در این خصوص گفت: زیست عفیفانه فراتر از موضوع حجاب است و حجاب بخشی از زندگی با حیا و عفت است.

وی افزود: زیست عفیفانه به معنای زندگی با عفت و حیا است که در همه محیط‌ها بایستی مورد توجه قرار بگیرد.

جان‌نثاری با تأکید بر اینکه زیست عفیفانه در جامعه فراگیر است، متذکر شد: بایستی زیست عفیفانه در جامعه جاری و ساری باشد از این رو نیاز است به این موضوع بسیار مهم به صورت جزئی و با جدیت بیشتری ورود شود‌.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار