یک کارگردان سینما در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

دوره فیلم کودک تمام شده است/ سینمای دفاع مقدس در گیشه به پروپاگاندا نیاز دارد

صادق‌دقیقی با بیان اینکه دوره سینما در برخی ژانرها تمام شده است، گفت: سینمای دفاع مقدس در گیشه به پروپاگاندا نیاز دارد.
کد خبر: ۵۹۵۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۴ - 11June 2023

دوره فیلم کودک تمام شده است/ سینمای دفاع مقدس در گیشه به پروپاگاندا نیاز دارد«صادق صادق‌دقیقی» کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، به تشریح شرایط کنونی سینمای ایران پرداخت و با بیان اینکه سینما در برخی ژانرها تمام شده است و به‌نظر تولید فیلم در آن‌ها باید با دقت بسیار صورت گیرد، اظهار داشت: سینمای دفاع مقدس یکی از ژانرهای مهم سینمای ایران است که نیاز به روزآمدی در سوژه‌ دارد و در گیشه نیز باید پروپاگاندا صورت گیرد تا مخاطب بیشتری جذب کند.

این کارگردان سینما حمایت سازمان‌ها از سینمای دفاع مقدس را ضروری دانست و با بیان اینکه اگر تبلیغات درست صورت نگیرد فیلم‌های موفق نیز با استقبال مخاطب روبرو نخواهد شد، افزود: من بارها تاکید داشته‌ام روند فیلمسازی باید به سمت حرکت کند که از ابتدا بودجه و هزینه مشخص تبلیغات تعیین و موردنظر قرار داده شود.

وی نگاه نو در جذب مخاطب برای سینما را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: سال‌هاست درباره توجه به مخاطب نوجوان برای سینما صحبت می‌کنیم؛ ظرفیت مدارس و دانش‌آموزان و حتی دانشجویان در این مسیر بسیار مهم است؛ بارها من پیشنهاد ایجاد زنگ سینما را برای مدارس مطرح کرده‌ام. این پیشنهاد به‌این معنی نیست حتمأ بچه‌ها را به سینما ببریم،‌ نه. این ظرفیت می‌تواند ایجاد شود در هفته یک ساعت برای بچه‌ها فیلم‌هایی متناسب با متنون درسی پخش کرد؛ با این توجه به فرهنگ حتمأ سیستم آموزش و پرورش ما ارتقاع پیدا خوهد کرد. 

صادق دقیقی ادامه داد: زنگ سینما در مدارس مثل زنگ تفریح برای دانش‌آموزان جذاب خواهد بود و حتمأ دانش‌آموز مسیر خودش را پیدا خواهد کرد و این اتفاق زمینه گفت‌وگو بین دانش‌آموزان و اهالی هنر خواهد شد. 

صادق‌‌دقیقی گفت: امروز سینما باید به سینماگران جوان و خلاق توجه ویژه‌ای داشته باشد؛ این جوانان با نصف بودجه‌های مرسوم حتمأ شاهکارهای سینمایی خواهند ساخت. قصه در سینما به‌خصوص سینمای دفاع مقدس باید جذاب و نو باشد؛ مخاطب اکنون از روایت سینما از دهه شصت زده شده‌اند لذا در این مسیر پرداختن به موضوعات جدید مهم است.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار