رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان البرز:

بیش از ۴ هزار فعال بسیجی حوزه سلامت در استان البرز مشغول خدمات‌رسانی هستند

«جمال محمدی» با بیان اینکه بیش از ۴ هزار فعال حوزه سلامت و ۳۳ گروه جهادی سلامت مشغول خدمات رسانی به افراد کم برخوردار در استان البرز هستند، گفت: فعالیت سازمان بسیج جامعه پزشکان استان البرز نقش مهمی در بهداشت و درمان این استان دارد.
کد خبر: ۵۹۵۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱ - 12June 2023

بیش از ۴۰۰۰ فعال بسیجی حوزه سلامت در استان البرز مشغول خدمات رسانی به مردم هستند«علی جمال‌محمدی» رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان البرز با اشاره به نقش آفرینی گسترده گروه‌های جهادی سلامت در استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، اظهار داشت: گروه‌های جهادی سلامت در چهار حوزه آموزش، پژوهش، پیشگیری (بهداشت) و درمان نسبت به ارائه خدمات به شهروندان به ویژه در مناطق محروم فعال هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت به دنبال پیشگیری از شیوع برخی بیماری‌ها و برخی عادت‌های ناپسند غذایی و بهداشتی هستیم تصریح کرد: جهادگران بسیجی در حوزه‌های بهداشت، آموزش، ویزیت، غربالگری و ارائه خدمات تخصصی مستمر در مناطق کم برخوردار مشغول خدمات رسانی هستند.

مسئول بسیج جامعه پزشکان استان البرز با تاکید بر اینکه در امر پژوهش یکی از کار‌های مثبتی که جهت هر منطقه تشکیل شده تشکیل شناسنامه سلامت هر منطقه است، افزود: تشکیل شناسنامه سلامت در هر منطقه به ما در ارائه خدمات کمک می‌کند؛ چنانچه اگر در یک منطقه بیماری قلبی با پوسیدگی دندان دارای فراوانی بیشتری باشد ما راه حل خاصی برای آن منطقه اعمال می‌کنیم.

‌جمال‌محمدی با اشاره به برپایی درمانگاه و یا گاهی بیمارستان صحرایی در برخی مناطق کم برخوردار خاطرنشان کرد: گروه سلامت جهادی متشکل از یک یا چند تیم پزشکی و پرستاری تخصصی به صورت مستمر ضمن حضور در برخی مناطق ضمن ویزیت و غربال گری؛ بیماران را در صورت نیاز به آزمایش، سونوگرافی و... به مراکز تحت پوشش معرفی می‌کنند تا به صورت رایگان از خدمات آن‌ها استفاده کنند و در این فرآیند گاهی با هماهنگی پایگاه بسیج و مسجد محله با مرکز درمانی تحت پوشش به نحوی انجام می‌شود که نوبت زمانی خاصی به بیمار اعلام می‌شود تا فرد بیمار بدون معطلی از خدمات آن‌ها استفاده کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها