مدیرکل امور حقوقی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

حوزه‌ امور حقوقی دانشگاه‌های علوم پزشکی بازوهای قوی حوزه سلامت هستند

«خانی» گفت: حوزه‌ امور حقوقی دانشگاه‌های علوم پزشکی بازوهای مشورتی قوی و توانمند حمایتی از مجموعه حوزه سلامت هستند که نتیجه نهایی فعالیتهای آنان، بهبود کمی و کیفی ارائه خدمات به مردم است.
کد خبر: ۵۹۶۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸ - 12June 2023

حوزه‌ امور حقوقی دانشگاه‌های علوم پزشکی بازوهای قوی حوزه سلامت هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «میرحامد خانی» مدیرکل امور حقوقی، املاک و تنظیم مقررات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در نشست مجموعه معاونان، مدیران ستادی، مسوولان، کارشناسان و رابطان حقوقی واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: حوزه‌ امور حقوقی دانشگاه‌های علوم پزشکی بازوهای مشورتی قوی و توانمند حمایتی از مجموعه حوزه سلامت هستند که نتیجه نهایی فعالیت‌های آنان، بهبود کمی و کیفی ارائه خدمات به مردم است.

وی با بیان اینکه امور حقوقی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خدمات شایانی را در این زمینه ثبت کرده‌اند، افزود: حوزه های حقوقی دانشگاه ها مورد توجه قانون‌گذار و کارگزاران است.

مدیرکل امور حقوقی، املاک و تنظیم مقررات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: بهبود کیفیت خدمات به مردم در فرآیندهای کاری این حوزه در بخش سلامت، همواره در اولویت است و در همین زمینه با دقت نظر بالا همواره مشکلات مرتبط با بخش حقوقی را پیش بینی و برای آن راه حل مناسب ارائه می‌دهد.

خانی به ابلاغ قانون جدید دیوان عدالت اداریتوسط رییس جمهور اشاره کرد و افزود: تبصره ماده ۱۶ این قانون از مهمترین نقاط قوت آن است چرا که رعایت و اجرای این تبصره علاوه بر تسریع در فرآیند پاسخ دهی‌ها، از حجم پرونده ها نیز می کاهد.

وی گفت: طبق این تبصره شکایت کسانی که به هر نحوی از تضییع حقوق خود در دستگاه عارض هستند در مرحله اول به خود دستگاه برگشت و ارجاع داده شده و دستگاه نیز ظرف حداکثر سه ماه آن را تعیین تکلیف می کند.

مدیرکل امور حقوقی، املاک و تنظیم مقررات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: حوزه حقوقی دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت با تشکیل کمیته‌های حقوقی، ظرف مدت یاد شده به پرونده‌های دریافتی، پاسخ داده و ضمن بررسی با دقت آن را تعیین تکلیف می کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار