مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان خبر داد؛

تزریق بیش از ۱۳۰۰ دُز واکسن مننژیت به حجاج کردستانی

«جلالی» گفت: به همت معاونت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان برای بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر از حجاج کردستانی در خرداد امسال واکسن مننژیت تزریق شد.
کد خبر: ۵۹۶۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲ - 12June 2023

تزریق بیش از ۱۳۰۰ دُز واکسن مننژیت به حجاج کردستانیبه گزارش دفاع‌پرس از کردستان، «پیام جلالی» مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: معاینات حجاج برای اعزام به حج ۱۴۰۲ در دو بخش انجام شد که بخش اول معاینات حجاج در فروردین سال جاری صورت گرفته و در بخش دوم کار واکسیناسیون حجاج اعزامی انجام شد.

وی با اشاره به انجام کار واکسیناسیون حجاج در شهرستان‌های سنندج، بیجار، سقز، بانه، مریوان و  دهگلان افزود: واکسیناسیون حجاج تاکنون برای بیش از هزار و ۳۰۰ نفر انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با اشاره به اینکه حداکثر زمانی که باید این واکسن تزریق شود، ۱۰ روز قبل از اعزام کاروان آن‌ها است، بیان کرد:  زائران برای تزریق واکسن و دریافت کارت باید به مراکز بهداشتی و هلال احمر استان مراجعه کنند و با توجه به اینکه ممکن است کاروان‌های جدیدی در روزهای آخر اضافه شوند، ممکن است این آمار در روزهای آتی دچار تغییر شود.

وی افزود: افرادی که امسال برای سفر به خانه خدا مشرف می‌شوند باید دو نوع واکسن، شامل کرونا و مننژیت تزریق کنند که واکسن کرونا در مراکز بهداشت استان و واکسن مننژیت توسط جمعیت هلال احمر تزریق می‌شود و از تمامی حجاج بیت‌الحرام تقاضا می‌شود تا با هدف مراقبت از سلامت خود، واکسن مننژیت را دریافت کنند..

جلالی یادآور شد: با توجه به همزمانی اعزام حجاج امسال در فصل گرما، رعایت اصول بهداشتی و مراقبت‌های پزشکی بیش از پیش ضروری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار