مدیرکل حج و زیارت کردستان:

شمار فوتی‌های زائران حج تمتع کردستان به ۶ نفر رسید

«شیرزادی» گفت: حاج سید علی نجیبی ۸۴ ساله اهل شهرستان سنندج در سرزمین وحی درگذشت و شمار متوفیان استان در این سفر معنوی به ۶ نفر رسید.
کد خبر: ۶۰۲۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰ - 11July 2023

شمار فوتی‌های زائران حج تمتع کردستان به ۶ نفر رسیدبه گزارش دفاع‌پرس از کردستان، «کاوه شیرزادی» مدیرکل حج و زیارت کردستان امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: حاج سیدعلی نجیبی فرزند سید محمد، زائرکاروان ساجدین کردستان(شهرستان سنندج) در مکه مکرمه دار فانی را وداع گفت و به لقاءالله پیوست.

وی افزود: در همین ایام پنچ نفر دیگر از زائران کردستانی از جمله حاج عزت جعفری خروسه متولد ۱۳۳۸ زائر کاروان سنندج، حاج عبدالله ویسی متولد ۱۳۳۱ اهل زرینه دیواندره، حاج صالح باقدم متولد ۱۳۱۱ زائر مریوانی و حاج حسن بایزیدی ۷۸ سال اهل شهرستان سقز در سرزمین وحی به رحمت خدا رفتند.

مدیرکل حج و زیارت کردستان یادآور شد: نخستین زائر متوفی کردستانی در سرزمین وحی مسن ترین زائر ایرانی حاج مصطفی محمود زاده متولد ۱۲۹۱ زائر شهرستان بانه بود که بلافاصله پس از انجام اعمال و مناسک حج با لباس احرام دعوت حق را لبیک گفت.

وی اظهار کرد: گرمای امسال در عربستان در ۲۵ سال اخیر بی سابقه بوده و همین امر باعث شده است تعدادی از زائران گرمازده شوند.

اعزام کاروان‌های حجاج کردستانی به سرزمین وحی از ۲۸ خرداد تا اول تیرماه ادامه داشت و هزار و ۳۴۰ نفر در قالب ۹ کاروان از شهرهای مختلف استان به سرزمین وحی اعزام شدند.

کاروان‌های اعزامی از استان به تفکیک شامل سه کاروان از سنندج، یک کاروان از مریوان، یک کاروان از سقز، ۲ کاروان از بانه، یک کاروان از دهگلان و یک کاروان نیز از بیجار و قروه بودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار