مدیرکل حج و زیارت استان کردستان خبر داد؛

اعزام 9 کاروان زیارتی از کردستان به سرزمین وحی

«شیرزادی» از آغار اعزام‌های کاروان‌های حج تمتع استان کردستان از امروز لغایت یکم تیر خبر داد و گفت: امسال از کردستان هزار و 340 نفر در قالب 9 کاروان زیارتی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۵۹۷۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷ - 18June 2023

اعزام 9 کاروان زیارتی از کردستان به سرزمین وحیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «کاوه شیرزادی» مدیرکل حج و زیارت استان کردستان امروز  در گفت‌وگو با خبرنگاران از آغار اعزام‌های کاروان‌های حج تمتع استان کردستان از امروز لغایت یکم تیرماه خبر داد و اظهار داشت: امسال از کردستان هزار و 340 نفر در قالب 9 کاروان زیارتی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مسیر اعزام کاروان‌های استان کردستان از فرودگاه همدان به سمت فرودگاه جده است، افزود: در همین راستا فردا دوکاروان، بیست و نهم یک کاروان، سی‌ام یک کاروان، سی و یکم دو کاروان و یکم سه کاروان اعزام خواهند شد.

مدیرکل حج و زیارت استان کردستان خاطر نشان کرد: از تعداد 9 کاروان؛ سه کاروان در سنندج، 2 کاروان در بانه، یک کاروان سقز، یک کاروان دهگلان و سقز و یک کاروان مربوط به بیجار و قروه است.

این مسئول 87 درصد از زائران کردستانی را ثبت‌نام شدگان سال 85 و 99 خواند و گفت: از تعداد 1340 زائر 734 نفر زن و 603 نفر مرد هستند که با پیگیری‌های انجام شده، تمام زائران در هتل‌های با کیفیت و دارای رتبه بالا در مکه  اسکان داده می‌شوند.

شیرزادی درباره هزینه‌های ثبت‌نام زائران توضیح داد: ثبت‌نام شدگان سال 99 که تعداد 450 نفر زائر بودند بر اساس نرخ ارز سال 99 ارز دریافت خواهند کرد.

مدیرکل حج و زیارت استان کردستان یادآور شد: امسال شرایط برای حضور 87 هزار و 500 نفر از حجاج بیت‌الله الحرام، از کشور ایران به سرزمین وحی فراهم شده که از این تعداد یکهزار و 340 نفر زائر از استان کردستان هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار