فرمانده ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش:

ناوگروه ۸۶ پیام‌های ارزشمندی را به دنیا مخابره کرد

امیر دریادار «فتاحی» اقدام ناوگروه ۸۶ در پیمایش دور جهان با ناوشکن تمام ایرانی دنا را حامل پیام‌های ارزشمندی برای جهان دانست.
کد خبر: ۵۹۶۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۳ - 12June 2023

ناوگروه ۸۶ پیام‌های ارزشمندی را به دنیا مخابره کردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، امیر دریادار «فرهاد فتاحی» فرمانده ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در حاشیه مراسم استقبال در زادگاه خود در روستای امیرده بندپی شرقی بابل به قابلیت‌های ناوشکن ایرانی دنا اشاره کرد و اظهار داشت: این ناوگره حامل پیام صلح و دوستی مردم ایران به جهانیان بوده است.

وی افزود: با ناوشکن تمام ایرانی توانستیم دریا‌هایی را پیمایش کنیم که هر کشور توانایی حضور در آن را ندارد و توانستیم مسافت ۶۵ هزار کیلومتری را بدون اینکه به هیچ کشوری وابسته باشیم، پیمایش کنیم و ناوگروه خوداتکا بودیم.

امیرفتاحی اقدام ناوگروه در پیمایش دور جهان با ناوشکن تمام ایرانی دنا را حامل پیام‌های ارزشمندی برای جهان دانست و بیان کرد: وقتی یک ناو تجاری وارد کشوری شود، بازتاب چندانی ندارد، اما وقتی با یک ناوشکن تمام ایرانی، تمام جهان پیمایش می‌شود، ارزشمند است.

وی با اظهار اینکه این ناوشکن قابلیت رزم زیرسطحی، سطحی و هوایی دارد، گفت: پیام این ناوگروه پیام صلح و دوستی ملت ایران به جهان بوده است.

امیردریاداردوم «فرهاد فتاحی امیردهی»، حجت الاسلام «علی ابراهیم نژاد»، «سید علی میر حسین زاده» و «معین نجف زاده» به همراه جوانان ۲۹ استان ایران با میانگین سنی ۳۰ سال مسیر ۶۵ هزار کیلومتری دور دنیا را در یک حرکت ۳۶۵ درجه‌ای با ناوشکن تمام ایرانی «دنا» مقتدرانه و قهرمانانه طی کردند.

ناوگره ۸۶ نیروی دریایی ارتش ملقب به ناوگروه ۳۶۰ متشکل از ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناوبندر مکران اعزامی به دور دنیا، ۳۰ اردیبهشت وارد کشور شد و در مراسمی که با حضور مقامات عالی‌رتبه لشکری و کشوری و خانواده‌های دریانوردان در منطقه یکم دریایی ارتش در بندرعباس برگزار شد مورد استقبال قرار گرفت.

این دریانوردان دلاور روز گذشته به مازندران برگشتند و آئین استقبال از آن‌ها در شهر بابل برگزار شد و امروز امیر فتاحی مورد استقبال هم محلی خود در روستای امیرده قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار