به مناسبت سالروز طرح عدم کفایت سیاسی بنی‏ صدر منتشر شد؛

بازنمایی رفتار منافقانه بنی صدر در «پرفسور فراری»+ تصویر

پرفسور فراری یک اینفوگرافی از رفتار منافقانه بنی صدر در طول سه سال فعالیت اوست.
کد خبر: ۵۹۶۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۱ - 14June 2023

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اولین رئیس جمهور پس از پیروزی انقلاب اسلامی و فر مانده کل قوا که نقش موثری در عدم پیشرفت موفقیت رزمنده‌ها در جبهه‌های دفاع مقدس و بیرون راندن دشمن داشت دوران پر تنشی را در تاریخ سال‌های اول انقلاب رقم زد. او با ارائه ایده زمین در مقابل زمان قصد داشت تا از طریق دادن زمین به دشمن زمان برای انجام عملیات بخرد که همین باعث سقوط خرمشهر و محاصره آبادان شد. او بر این موضوع که مردم هم می‌توانند به دفاع بپردازند مخالف بود و همین موضوع باعث شد تا در لایه نظامی نیز تفاوت اساسی میان سپاه و ارتش قائل شود و مانع تحویل تجهیزات نظامی به سپاه شد.

خیانت‌های بنی صدر به همینجا ختم نشد، بنی صدر در ایجاد شکاف بین ارتش و سپاه، انشقاق بین خطوط دفاعی، به کارگیری سیستم ناکارآمد و...اقداماتی داشت که باعث عدم پیشرفت جنگ از سوی رزمندگان شد. 

همه این عوامل باعث شد تا در نهایت مجلس رای به عدم کفایت بنی صدر و برکناری اش دهند. با عزل بنی صدر از فرماندهی کل قوا در 20 خرداد 1360 و سپس برکناری او از ریاست جمهوری، فشارها از روی نیروهای نظامی برداشته شد. او بعد از مدتی به خارج از کشور فراری شد.

بنی صدر در دانشگاه تهران و در رشته اقتصاد تحصیل کرد و سپس برای ادامه تحصیل به فرانسه رفت و توانست دکترای خود را از دانشگاه سوربن فرانسه اخذ کند. با وجود استعداد علمی اما اندیشه‌ها و اقدامات او در زمان ریاست جمهوری‌اش باعث خسارت‌هی جبران ناپذیری به کشور وارد آورد.

سیر سیاست‌ها و سقوط بنی صدر در طول سه سال محتوای اینفوگرافی‌ای با عنوان «پرفسور فراری» است.

رفتار منافقانه بنی صدر در «پرفسور فراری» + تصویر

فایل آن را از اینجا دریافت کنید.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار