پارلمان لبنان برای دوازدهمین‌بار در انتخاب رئیس‌جمهور ناکام ماند

با به حد نصاب نرسیدن تعداد آراء اختصاص یافته به هرکدام از نامزد‌های ریاست جمهوری لبنان، نمایندگان پارلمان این کشور مجدداً در پایان دادن به این خلأ سیاسی ناکام ماندند.
کد خبر: ۵۹۶۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳ - 14June 2023

پارلمان لبنان برای دوازدهمین‌بار در انتخاب رئیس‌جمهور ناکام ماندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المنار، نمایندگان پارلمان لبنان در دوازدهمین نشست خود، مجدداً در انتخاب رئیس جمهور این کشور ناکام ماندند.

دقایقی قبل، شمارش آرای نمایندگان پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور این کشور در دوازدهمین نشست پارلمان به پایان رسید و نبیه بری رئیس پارلمان، نتایج این شمارش آراء را اعلام کرد.

بر اساس نتایج شمارش آراء نمایندگان پارلمان، «جهاد ازعور» توانست ۵۹ رأی را از آن خود کند و «سلیمان فرنجیه» نامزد مورد حمایت حزب‌الله ۵۱ رأی را به دست آورد.

شبکه الجزیره گزارش داد که پارلمان لبنان مجدداً در انتخاب رئیس جمهور این کشور ناکام ماند. نامزد‌های ریاست جمهوری در پارلمان لبنان باید دو سوم آراء را به دست آورند.

فرنجیه یک سیاستمدار مسیحی لبنان است که به عنوان یک سیاستمدار معتقد به ضرورت حفظ استقلال سیاسی لبنان نام برده می‌شود.

بر اساس یک توافق سیاسی قدیمی در لبنان، پست ریاست جمهوری در لبنان، از آنِ مسیحیان است، نخست وزیری به اهل سنت تعلق دارد و ریاست مجلس نیز با شیعیان است. این وضعیت، پس از توافقنامه صلح طائف که در سال ۱۹۸۹ میلادی مورد قبول همه گروه‌های سیاسی لبنان قرار گرفت؛ به یک اصل پایدار تبدیل شده و معمولاً انتخاب پست ریاست مجلس با توجه به مقبولیت نبیه بری از جنبش امل، امری آسان است، اما در هیچ مقطعی، روند معرفی نخست وزیر و رئیس جمهور، آسان نبوده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار