درخواست حزب‌الله از همه جریان‌ها برای همکاری در قطع دست بیگانگان

رئیس فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان نمایندگان پارلمان جدید این کشور را به همکاری با یکدیگر برای حفظ استقلال و عبور لبنان از بحران اقتصادی و قطع دست بیگانه از ثروت‌های آن دعوت کرد.
کد خبر: ۵۲۶۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۱ - 30May 2022

درخواست حزب‌الله از همه جریان‌ها برای همکاری در قطع دست بیگانگانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، حزب الله لبنان با ارسال پیامی به نمایندگان پارلمان جدید این کشور، بر آماده بودن این جنبش برای همه همکاری‌ها، صرف نظر از پیشینه سیاسی و ایدئولوژیکی آن‌ها تاکید کرد.

«محمد رعد» رئیس فراکسیون الوفاء للمقاومة (وفاداری به مقاومت وابسته به حزب الله) در پارلمان لبنان در سخنرانی خود به مناسبت جشن «روز مقاومت و آزادسازی» در پیامی به نمایندگان جدید پارلمان این کشور گفت: ما بدون توجه به سابقه سیاسی و ایدئولوژیک شما، آماده همکاری هستیم و بر اساس شعار‌های سیاسی شما که در زمینه مبارزه با فساد و احیای وضعیت اقتصادی مطرح کرده اید، آماده همکاری هستیم.

او افزود: این گزینه‌ای بزرگ، وسیع و بلندمدت برای امکان تفاهم در دستیابی به ثبات اقتصادی، مالی، پولی و اجتماعی در کشور است.

رعد ادامه داد: این ما هستیم که برنامه خود را به شما ارائه می‌دهیم، بیایید دست بیگانه را برای ترسیم مرز‌های دریایی و آبی ما قطع کنید تا خودمان برای آینده اکتشاف گاز و نفت در آب‌ها و خشکی‌هایمان تصمیم‌گیری کنیم.

عضو پارلمان لبنان گفت: بیایید یک نظام اقتصادی مالی ایجاد کنیم که در آن ارزش پول ملی خود را به ارز‌های خارجی گره نزنیم و به این فکر کنیم که چگونه مواد و احتیاجاتمان را که مردم ما در سایه این بحران به آن نیاز دارند، تأمین کنیم تا بتوانیم بر این وضعیت غلبه کنیم و به فکر ایجاد یک اقتصاد مولد در این کشور باشیم.

رئیس فراکسیون حزب الله در پارلمان لبنان تصریح کرد: کسی که خواهان استقلال کشور یعنی وابسته نبودن آن به دیگران است، حالا این دیگران هر که می‌خواهند باشند، باید بداند که حفظ حاکمیت فقط مربوط به حفظ حاکمیت ارضی نیست؛ بلکه منظور، حفظ استقلال نظامی، امنیتی، مالی و اقتصادی است. ما باید خودمان با تصمیم گیری ملی از وابستگی به بیگانگان رهایی یابیم و این، معنای حاکمیت است.

رعد با بیان اینکه حزب الله برای دستیابی لبنان به استقلال برنامه‌هایی دارد، خطاب به احزاب رقیب انتخاباتی در لبنان (جریان غربگرای ۱۴ مارس) پرسید: آیا برای برقراری استقلال و حاکمیت و اثبات معنای واقعی حاکمیت با ما همکاری می‌کنید؟»

نماینده حزب الله در پایان گفت: اگر در لبنان غیر از اشغالگری اسرائیل وجود دارد، به ما خبر بدهید تا با شما به جنگ آن برویم.. فریب و به توهم انداختن مردم بس است... انتخابات تمام شد. شعار‌های انتخاباتی هم تمام شد. اکنون بیایید برای منافع مردم و کشور کار کنیم.

«سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان هم در سخنرانی‌های اخیر خود با بیان اینکه در انتخابات اخیر هم هیچ حزب یا ائتلاف به اکثریت دست نیافته است، احزاب لبنانی را به همکاری برای حل مشکلات لبنان دعوت کرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها