رئیس‌جمهور سابق لبنان:

چه کسی به آلمان و فرانسه اجازه داده با سرنوشت لبنان بازی کنند؟

رئیس جمهور سابق لبنان به سخنان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا علیه سوریه واکنش نشان داد.
کد خبر: ۵۹۷۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰ - 17June 2023

چه کسی به آلمان و فرانسه اجازه داده با سرنوشت لبنان بازی کنند؟به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از العهد، «میشل عون» رئیس جمهور سابق لبنان که دوره ریاستش به پایان رسیده، به سخنان اخیر «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا علیه سوریه واکنش نشان داد.

عون در سخنان خود تاکید کرد: بورل اعلام کرده که اتحادیه اروپا قصد عادی سازی روابط با نظام حاکم سوریه را ندارد، این مسأله به خودشان مربوط است، اما سخن گفتن از باقی ماندن آوارگان سوری در کشور‌های میزبان و ربط دادن بازگشت آن‌ها به حل و فصل سیاسی بحران سوریه، به ما و سرنوشت کشور ما مربوط می‌شود.

رئیس جمهور سابق لبنان تاکید کرد: ما کاملاً این سخنان را رد می‌کنیم و مخالف آن هستیم که لبنان هزینه جنگی که علیه سوریه به راه انداخته شده، بپردازد. پروژه ادغام آوارگان سوری در جامعه لبنان، باعث نابودی این کشور می‌شود. سوالات مشخصی در خصوص نقش فرانسه و آلمان در این زمینه مطرح می‌شود؛ چه کسی به این دو کشور اجازه داده با سرنوشت لبنان بازی کنند؟ چرا و به نفع چه کسی این اقدامات صورت می‌گیرد؟

وی اضافه کرد: چنانچه این پروژه اجرا شود، آوارگان سوری به کشور خود بازنمی‌گردند و این مسأله پیامد‌های منفی هم برای لبنان و هم برای سوریه در زمینه‌های مختلف دارد. جوامع هر دو کشور به هر نحوی که شده، باید با این پروژه مقابله کنند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه با این ادعا که شرایط کنونی اتحادیه اروپا برای تغییر سیاست‌هایش در قبال سوریه مساعد نیست اعلام کرد که اتحادیه اروپا به تحریم‌ها علیه سوریه ادامه خواهد داد.

وی با حضور در کنفرانس حمایت از سوریه که در بروکسل برگزار شد، تاکید کرد که اتحادیه اروپا «از تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط میان سوریه، کشور‌های عربی و ترکیه حمایت نمی‌کند. رویداد بسیار مهمی در هفتم ماه می‌گذشته رخ داد، زمانی که اتحادیه عرب تصمیم گرفت سوریه را بار دیگر در خود جای دهد».

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها