چهارشنبه آینده در آستانه برگزار می‌شود؛

نشست معاونان وزرای خارجه ایران، ترکیه، روسیه و سوریه

فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه گفت: نشست چهارجانبه معاونان وزرای امور خارجه ایران، ترکیه، روسیه و سوریه با محوریت عادی‌سازی روابط آنکارا- دمشق چهارشنبه آینده در آستانه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۹۶۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸ - 14June 2023

نشست معاونان وزرای خارجه ایران، ترکیه، روسیه و سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «میخائیل بوگدانوف»، فرستاده ویژه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در امور غرب آسیا و کشور‌های آفریقایی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: نشست معاونان وزرای امور خارجه ایران، ترکیه، روسیه و سوریه با محوریت عادی سازی روابط ترکیه و سوریه ۲۱ ژوئن (چهارشنبه هفته آینده) در شهر آستانه واقع در کشور قزاقستان برگزار می‌شود و هیئت روسی نیز ۲۰ ژوئن عازم این شهر خواهد شد.

فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در امور غرب آسیا و کشور‌های آفریقایی در ادامه گفت: پروژه روسیه در خصوص نقشه راه آماده است. وظیفه ما مشورت با شرکا و پیشبرد این کار است. امیدوارم در مذاکرات آستانه پیشرفت جدی داشته باشیم.

بر اساس این گزارش، نشست چهارجانبه مسکو ۱۰ ماه می ۲۰۲۳ با حضور مولود چاووش اوغلو، سرگئی لاوروف، حسین امیرعبداللهیان و فیصل المقداد، وزیران امور خارجه ترکیه، روسیه، ایران و سوریه برگزار شد.

به گزارش آناتولی، وزرای امور خارجه ترکیه، روسیه، ایران و سوریه پس از این نشست تصمیم گرفتند تا یک نقشه راه برای پیشبرد روابط ترکیه و سوریه تهیه کنند.

طرف‌ها همچنین در بیانیه پایانی مشترک نشست تاکید کردند که طبق قطعنامه شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت و بیانیه‌های منتشر شده در چارچوب جلسات آستانه، برای حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و مبارزه با همه اشکال تروریسم اهمیت قائل هستند.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار