استاندار لرستان:

کنگره ملی ۶ هزار و ۵۴۴ شهید لرستان یک مناسبت تاریخی در استان است

«زیویار» برگزاری کنگره شهدا را یک مناسبت تاریخی در استان دانست و گفت: این کنگره در تاریخ ما به معنای شایسته و مناسب باید جلوه پیدا کند.
کد خبر: ۵۹۶۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱ - 15June 2023

کنگره ملی ۶۵۴۴ شهید لرستان یک مناسبت تاریخی در استان است

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، «فرهاد زیویار» استاندار لرستان در دوازدهمین جلسه ستاد کنگره ملی شش هزار و ۵۴۴ شهید لرستان، برگزاری این کنگره را مناسبت بسیار مهمی در استان دانست و اظهار داشت: شمارش معکوس به ثمر نشستن زحمات کمیته‌های کنگره از جلسه امروز آغاز خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه عطر برگزاری این مناسبت به معنای واقعی در تصویر و نما باید در استان نمود داشته باشد، بیان کرد: هر روز که به برگزاری اجلاسیه نهایی و قبل از آن دیدار با مقام معظم رهبری که توفیقی است نزدیک می‌شویم این نمود باید بیشتر پدیدار شود.

زیویار برگزاری کنگره شهدا را یک مناسبت تاریخی در لرستان دانست و افزود: این کنگره در تاریخ استان به معنای شایسته و مناسب باید جلوه پیدا کند.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای لرستان با بیان اینکه شهدا به تعبیر اهل نظر، بخشی از تاریخ کشور به حساب می‌آیند، بیان کرد: شهدا جایگزینی ندارند و مدیون شهدا هستیم؛ اگر نبودند چیزی باقی نمی‌ماند.

وی با اشاره به برخی فعالیت‌های هنری در دوران دفاع مقدس و موسیقی‌های که در آن دوران بدون صرف بودجه‌های آن‌چنانی همچون «دایه دایه» محمد میرزاوندی و یا «نوای کاروان» صادق آهنگران ساخته شد افزود: عشق و همت فراوان باعث ماندگاری این کارها پس از سالیان طولانی شده است و اکنون نیز در فعالیت‌های کمیته‌های کنگره همت و عشق باعث خواهد شد کارهای ماندگاری صورت پذیرد.

زیویار با بیان اینکه همه امکانات برای هرچه با شکوه‌تر برگزار کردن کنگره با همراهی و همدلی همه اعضا در نظر گرفته شود افزود: شهدا گردن همه استان و کشور حق دارند و در این راه هر کمک و پیگیری لازم باشد صورت خواهد گرفت. 

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای لرستان بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اجلاسیه نهایی کنگره ملی شهدای لرستان با عنوان «شهیدان افلاکی» در ۱۳ مهرماه برگزار خواهد شد و پیش از آن پنج اجلاسیه شهدای روحانی، عشایر، جاویدالاثر، دانش‌آموزی و دانشجویی و شهدای زن در استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار