دفاع‌‎پرس گزارش می‌دهد؛

هراس رژیم صهیونیستی از توافق احتمالی ایران و آمریکا

منابع و رسانه‌های رژیم صهیونیستی با هراس بسیار فراوان اخبار و گزارش‌های مرتبط با توافق احتمالی بین دو کشور ایران و آمریکا را دنبال و پیگیری می‌کنند، به صورتی که از هم اکنون نسبت به انجام هرگونه توافقی بین تهران و واشنگتن نگرانی فراوانی را از خود نشان می‌دهند.
کد خبر: ۵۹۷۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۰ - 17June 2023

هراس رژیم صهیونیستی از توافق احتمالی ایران و آمریکاگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: رسانه‌های رژیم صهیونیستی از چند روز گذشته که اخبار و گزارش‌هایی پیرامون احتمال توافق بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا منتشر شده و درحال دست به دست شدن است، هراس و نگرانی شدید خود را از این رویداد در قالب انتشار مطالب متنوع و گوناگونی نشان می‌دهند. ضمن اینکه رسانه‌های عبری زبان با توجه به اخبار و گزارش‌هایی که از جزئیات توافق احتمالی ایران و آمریکا به دست آورده‌اند با ناخرسندی شدید پیرامون هرگونه توافق با تهران به واشنگتن هشدار می‌دهند.

موضوع دیگر پیرامون جزئیات و حواشی توافق احتمالی ایران و آمریکا این است که مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی به محض اینکه به اخبار مرتبط با توافق تهران و واشنگتن دست پیدا کردند با ابراز ناخرسندی شدید از آمریکا به دلیل اینکه جزئیات این توافق احتمالی را که با واسطه عمان درحال نهایی شدن است را به اطلاع تل‌آویو نرسانده پیرامون تبعات احتمالی این توافق به داشنگتن هشدار دادند. امری که نشان از هراس و عصبانیت شدید رژیم صهیونیستی از موضوع توافق ایران و آمریکا دارد.

البته مسئله دیگری که موجبات نگرانی فراوان رژیم صهیونیستی را فراهم کرده آزادسازی نخستین بخش از پول‌های ایران است که بر اساس تخمین‌های صورت گرفته بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار در برابر توقف غنی‌سازی توسط کشورمان است. مقامات امنیتی و اطلاعاتی این رژیم اشغالگر با طرح ادعا‌هایی بی‌پایه و اساس مدعی شدند که آزادسازی این میزان پول به دست تهران را برای کمک و حمایت از نیرو‌های نیابتی تهران که علیه تل‌آویو فعالیت می‌کنند باز خواهد کرد.

اما آن چیزی که بر خشم و عصبانیت سران و مقامات رژیم صهیونیستی در این برهه زمانی افزوده مناسبات سردی است که بین دولت «جو بایدن» و بنیامین نتانیاهو به دلیل اطلاحات قضائی و ناآرامی‌های اخیر در داخل سرزمین‌های اشغالی است پدید آمده است. زیرا به دنبال این وضعیت واشنگتن هیچ جزئیاتی از توافق احتمالی آمریکا با ایران که با میانجیگری کشور عمان در حال انجام است را به اطلاع سران و مقامات تل‌آویو نرسانده است.

از طرف دیگر سردی روابط میان تل‌آویو و واشنگتن موجب شده تا در شرایط فعلی رژیم صهیونیستی قادر به دخالت و دست‌اندازی در توافق احتمالی میان تهران و واشنگتن نباشد و از این روی آن‌ها بسیار هراسان و نگران هستند تا مبادا این توافق به صورتی انجام شود که منافع ایران و آمریکا تامین شده و این رژیم صهیونیستی باشد که بازنده بزرگ این توافق لقب بگیرد.

علت این امر هم بسیار روشن و واضح است، زیرا رژیم صهیونیستی که به عنوان تنها دارنده زرادخانه بزرگ سلاح‌های هسته‌ای در منطقه خاورمیانه شناخته می‌شود به منظور جلوگیری از رشد کشور‌های مستقل ازجمله جمهوری اسلامی ایران در حوزه دانش و صنعت هسته‌ای همواره با طرح ادعا‌های تلاش این کشور‌ها برای دستیابی به سلاح هسته‌ای سعی در متوقف کردن و یا دست‌‎کم کند کردن سرعت پیشرفت آن‌ها به خصوص ایران دارد.

موضوع مهم دیگر هراس و نگرانی مقامات امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با احتمال توافق ایران و آمریکا است. زیرا در صورتی که این توافق به درستی و با موفقیت انجام و اجرایی شود قطعا راه برای سایر توافق‌هایی از این دست نیز هموارتر خواهد شد و این یعنی از این به بعد باید شاهد نزدیک‌تر شدن تهران و واشنگتن باشیم و این موضوعی است که سران تل‌آویو اصلا تحقق آن را دوست ندارند.

در پایان باید گفت توافق ایران و آمریکا هرچه که باشد گزینه‌ای مطلوب و مورد پسند تل‌آویو نیست. در واقع مقامات رژیم صهیونیستی در باطن مخالف هرگونه توافقی مابین تهران و واشنگتن هستند. ولی از بد روزگار سردی اخیر روابط بین این رژیم اشغالگر و ایالات متحده بهترین فرصت را از سران تل‌آویو به منظور دخالت، کارشکنی و دست‌اندازی در توافق احتمالی ایران و آمریکا را گرفته و این موضوع کابینه نتانیاهو را به شدت نگران و خشمگین کرده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار